Hiss eller diss - del 6

e6e968939dc32e1190eae02efecfadae.jpg

FET DISS
Det smakar inget? Tar exakt lika många skopor i moccamastern som med alla andra kaffesorter vi brukar köpa, men det blir bara blaskigt. Testade ta en skopa till idag, mindre blaskigt men fortfarande blekt och tråkigt i smaken. För mig skulle det snarare vara intensitet 1-2 inte 5.
Inte gott bara. Finns så mycket godare kaffe i samma prisklass.

e6e968939dc32e1190eae02efecfadae.jpg

FET DISS
Det smakar inget? Tar exakt lika många skopor i moccamastern som med alla andra kaffesorter vi brukar köpa, men det blir bara blaskigt. Testade ta en skopa till idag, mindre blaskigt men fortfarande blekt och tråkigt i smaken. För mig skulle det snarare vara intensitet 1-2 inte 5.
Inte gott bara. Finns så mycket godare kaffe i samma prisklass.
Vad rekommenderar du i samma prisklass?

Skärmklipp.webp

Hiss

Fin flaska, kul namn, funkar bra! Jag använder den här efter jag tränat på badhuset två gånger i veckan. Lite för meckigt att hålla på med balsam i duschen där så jag kör bara schampo och sen sprayar jag i den här efteråt. Det blir superlätt att borsta ut håret med en wetbrush och det ser bra ut dagen efter, håret känns inte torrt alls samtidigt som det inte blir flottigt eller tungt och mitt hår är verkligen superkänsligt för sånt. Kan inte använda några håroljor eller "krämiga" produkter alls för det ser ut som jag kletat smör i håret typ men denna bara funkar.

Det enda negativa är doften. Den luktar inte illa men heller inte jättegott. Enligt info om produkten ska den luka vanilj och banan (nice!) men i verkligenheten tycker jag mer den luktar lite kokos och kola med en fruktig ton, inget stort fan av det så när den här är slut kommer jag nog testa ett annat märke enbart pga det.

Skärmklipp.webp

Svår att hissa eller dissa tycker jag. Den var god så det är inte en diss men samtidigt kommer jag aldrig köpa den igen. Jag trodde att den skulle smaka ganska mycket nutella men det gjorde den inte. Täcket med krämen är jättegott, själva glassen var okej men lite mer nötig än jag tänkt, trodde den skulle dra liiiite mer åt chokladhållet också. Sen kändes själva glassen inte så söt vilket i sig inte är negativt men ja. Helt okej, behöver bara äta den en gång.

Jag tror mer på körsbären, tror det får bli den nästa gång kanske, eller daim jordgubb, inte bestämt mig än.

Visa bifogad fil 165735

Hiss

Fin flaska, kul namn, funkar bra! Jag använder den här efter jag tränat på badhuset två gånger i veckan. Lite för meckigt att hålla på med balsam i duschen där så jag kör bara schampo och sen sprayar jag i den här efteråt. Det blir superlätt att borsta ut håret med en wetbrush och det ser bra ut dagen efter, håret känns inte torrt alls samtidigt som det inte blir flottigt eller tungt och mitt hår är verkligen superkänsligt för sånt. Kan inte använda några håroljor eller "krämiga" produkter alls för det ser ut som jag kletat smör i håret typ men denna bara funkar.

Det enda negativa är doften. Den luktar inte illa men heller inte jättegott. Enligt info om produkten ska den luka vanilj och banan (nice!) men i verkligenheten tycker jag mer den luktar lite kokos och kola med en fruktig ton, inget stort fan av det så när den här är slut kommer jag nog testa ett annat märke enbart pga det.
Lät jätteintressant så jag googlade var den finns att köpa och fick då upp mindre bra saker rörande innehåll (stämda/anmälda pga cancerframkallande ämnen). Men det kanske inte gäller just denna utan andra produkter av tillverkaren. Menade inte att dissa din hiss!

Lät jätteintressant så jag googlade var den finns att köpa och fick då upp mindre bra saker rörande innehåll (stämda/anmälda pga cancerframkallande ämnen). Men det kanske inte gäller just denna utan andra produkter av tillverkaren. Menade inte att dissa din hiss!
Jag kollade själv nu och det verkar vara en obekräftad studie det rör sig om och då enbart solskydd så borde ändå inte påverka just den här produkten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 251
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 073
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna