fejko
Trådstartare
Jag har en liten passiv näringsverksamhet och jag har en revisor som hjälper mig med deklarationen. Idag fick jag en räkning på 7000 spänn Första gången hon gjorde samma sak var slutnotan inte alls lika hög, har för mig att den var omkring 2500? Jag antar att hon gör någon form av bokföring också för det måste man väl när man har näringsverksamhet? Jag hade förstått om det kostat om det vore en "riktig gård" med massor med omsättning, men det är en liten gård med bara lite EU-bidrag som inkomstkälla.
Själv är jag en tekniknörd och inte särkilt duktig på ekonomi och bokföring men jag känner att jag behöver börja göra en del själv för att inte bli ruinerad. Det jag gjort tidigare är tabeller med inkomster, utgifter och så har jag numrerat alla fakturor och kvitton.
Vad kan man mer göra själv?
Själv är jag en tekniknörd och inte särkilt duktig på ekonomi och bokföring men jag känner att jag behöver börja göra en del själv för att inte bli ruinerad. Det jag gjort tidigare är tabeller med inkomster, utgifter och så har jag numrerat alla fakturor och kvitton.
Vad kan man mer göra själv?