Hippolyt foder

Grodinge

Trådstartare
Vill höra vad ni anser om detta, vill få fram både positiva & negativa upplevelser. Jag har ett gäng Nordsvenskar som är friska & sunda.

De körs, rids samt avlas på.

Sv: Hippolyt foder

Du kan kolla innehållsförteckningarna och sen göra ett snabbt överslag. Då borde du komma fram till att det är ca dubbelt så dyrt mot att du själv blandar ihop det du behöver.

Det jag läst i katalogen är inte imponerande. Det finns vitlök i en del och en del foder finns felaktig innehållsdeklaration.

Har nu läst innehållsdeklarationen & insett att det blir inget hippolyt för mina pållar. Kan ju vara bra att läsa på ordentligt innan man slänger ur sig en fråga :-)

Jag gav Hippolyt till min häst förut, men jag bytte just pga att det blev svindyrt. Nu står han på Fibergi, men jag märkte ingen större skillnad när han gick på Hippolyt medan hon som sålde fodret till mig sa att det skulle bli en sådan jäkla skillnad.

Fodret luktar gott, hästen var galen i det men otroligt dyrt. Finns andra foder att ge.

De har otroligt okunniga rådgivare som aldrig haft ett rätt, typ. De säger så konstiga saker om sjukdomar som man aldrig hört talas om, helt felaktigt. Innehållet i fodret är ingen höjdare och jag vet att flera av mina bekanta använder fodret som godis, för det går inte att använda som foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 293
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar