Hippologigymnasiet..

L

Love_Lee

I flyinge/Lund, nån som går där?? Hur e d? Var bor ni? Hur "duktiga" är folk egentligen på att rida där??

inte för att jag går på hippologen..men för att komma in där så måste man ha perfekt sits!..
så de som är där rider nog rätt hyfsat bra!..

Hon menar inte hippologen (högskolan) utan gymnasiet.

Vet en del som går där, och dom är nöjda.
Tror att skolan hjälper en fixa bostad!!

Ring och kolla!!

Jag har en kompis som kom in på flyinge förra året och går andra ring där nu. Hon ville bli vetrinär tror jag.
Hon pluggade jättehårt i nian och fick riktigt bra betyg och så kom hon in som reserv. Hon är en duktig hoppryttare - mer kan jag inte säga. Hon gillar inte dressyr därav rider hon det inte, vilket är tråkigt. Men som sagt, en jävel på att hoppa och nogrann med hästarna o deras vård i stallet. Hon får följa med som hästskötare osv på stora tävlingar så de liter antagligen på henne. Jag tror inte du behöver ha den perfekta sitsen men det kan hjälpa ;)

jag går i tvåan där....intagningen går bara på betyg så det finns inga krav på hur duktig man måste vara...men om man kan för lite så får man svårt att klara hästkurserna såklart...

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 912
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 567
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka