hippologen

T

timpan

Nån som har sökt hippologen iår?, hur länge har ni jobbat med hästar, varför har ni sökt, vad hoppas ni få ut av utbildningen?

Jag har sökt till hippologutbildningen i år.

Jag började jobba med hästar när jag kanske var 14-15 då jobbade jag på helgerna med allt innefattande stallarbete till mestadels med lektionshästarna. Så jobbade jag i några år. Jobbar också som jour-instruktör på klubben dvs. rycker in när någon ordinarie är sjuk eller så.
Som praktik för hippologen delade jag upp min tid i ett proffisionellt tävlingsstall i södra Sverige och dels på en ridskola. Numera så jobbar jag deltid på klubben.
Så jag har väl jobbat en stor del av mitt liv med hästar.

Jag har sökt hippologen eftersom jag vill hålla på med hästar och människor i framtiden, gärna i form av ridskola eller som lärare inom häst"närngen".

Så klart så hoppas man ju att man blir utexaminerad hippolog när man gått klart utbildningen och att man har fått en lärorik och utvecklande utbildning både praktiskt och teoretiskt....

Kan du svara på dessa frågor själv??

mvh Johanna

Visst kan jag svara på frågorna, jag ställde dem mest av ren nyfikenhet och för att jämföra med vad jag /andra har för erfarenhet , mål etc.
(Jag går nere på flyinge.)
Innan jag började hade jag jobbat ca 3 år , mkt ridning o stallskötsel.
Mitt mål är att lära mig så mkt som möjligt innan jag kommer ut i arbetslivet. Vill gärna jobba med unghästar.
Att gå hippologen är det bästa man kan göra om man vill få en bred och bra grund att stå på!

det var inte meningen att låta spydig.. jag bara undrade...

går du första eller andra året där?? hur gammal är du??

Ingen fara.. jag uppfattade det inte så..!
Jag går första året och är 23 år. Om du undrar över nåt så är det bara att fråga...! :)

vad snällt :)
jag har sökt i år och går bara å trampar efter beskedet på posten ifall jag får komma å göra antagningsproven på strömsholm. Jag skickar ett Pm om jag kommer på något :)
//Johanna

Liknande trådar

Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama