Hippolog utbildningen

amandacarlsson

Trådstartare
Nu är det så att jag har fått den där '' vad ska ja göra med mitt liv ''-krisen, och har halkat in på Hippologutbildningen. Det låter som en perfekt utbildning. Jag tog studenten förra året och har tävlat LB hoppning, LA dressyr på min foderhäst.
Någon här inne som har gått den här utbildningen eller också funderar på den? Är intresserad av allt vad den innebär så finns de någon som vill berätta lite ( helst mycket), kör på!
 
Jag har känner några som gått hippologen och de var jättenöjda! Vill du jobba med hästar så absolut bara kör på. Vill minnas att det är ett antagningsprov och nu borde det vara grundläggande behörighet. Har du gått högskoleförberedande så är det söka med en gång, yrkesförberedande så behövs svenska 2 (och 3 tror jag) samt engelska 6. Men dubbel och trippelkolla det på antagning.se.
 
Jag funderar fortfarande på hippologen, men jag tränar som en tok för de där antagningsprovet. Jag var helt bakom flötet när jag sökte förra året så har försökt träna så mkt, jobbat i försäljningsstall exempelvis osv för att få mkt träning. Nu har jag foderhäst som skulle kunna mer än den kan, men vi kämpar iaf med det! :D

Jag har ju inte så mkt att berätta mer än att jag är av samma intresse, så lycka till! :)
 
TS: Nu vet jag inte om hästskötarexamen finns fortfarande (det var evigheter sen jag gjorde den) men den var ett bra mått på hästkunskap och god förberedelse. De som skulle söka hippologen gjorde den som förberedelse

Angående engelskan: Det stämmer som lady_vip säger: Engelska 6 är gamla engelska B. Jag kunde göra min engelska 6 på en gammal engelska A för behörighet. Varför du fick inte kunde gå på din engelska a+b och få behörighet vet jag inte Snurrfian. Men, det är alltid bra att få uppdatera utrikiskan!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 364
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 174
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 976
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp