Hippo Garlic

M

maiden

Kollade på den och den innehåller vitlök och e-vitamintillskott.
Är det bra/dåligt/onödigt att ge denna med e-vitamin eller ska jag ge rent vitlökspulver?
Vad gör e-vitaminen? En stallkompis ger sin häst e-vitamintillskott och på burken står det att den är bra att ha när hästen ska bygga muskler.
 
Ha en sån liten hink Hippo Garlic räcker i ca 10 dagar om du har ett halvblod som rids normalmkt. Du ska ge typ 5 mått om dan eller nåt, så den räcker INTE länge. Tänk på det, finns säkert billigare alternativ.... Hinken kostar väl lite drygt 100 kr tror jag.

E-vitamin är bra när hästen sätter muskler o hjälper till att behålla dem som hästen har. Men naturligtvis måste du träna hästen på ngt sätt, den bygger inte muskler enbart av E-vitamin! Oftast får hästen i sig tillräckligt m E-vitamin om du har en bra foderstat, men vissa hästar kan behöva extra tillskott, ge dock inte mer än maxgiva/dag, har för mig att hästen lagrar E-vitamin i kroppen o det är farligt att ge för mkt (rätta mig om jag har fel)

Hippo har flytande E-vitamin som inte är så dyrt (jag köpte 500 ml flaska för 115 kr o den räcker för mig i 50 dgr). Hippo har oxå torkade vitlöksflarn (ren vitlök alltså) för 99 kr, en hink som räcker säkert 2 mån, vitlök 100% heter den. ANnars finns det ju mängder vitlökssorter på marknaden idag, även olika E-vitamin-sorter!
 
Ja jag såg Vitlök 100% också men såg inga priser. Kanske jag ska ta å köpa det istället då.
 
Här där jag bor kostar vitlöken 99 o garlicen 109 tror jag.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 655
Senast: Krålus
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: tara
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp