Hippo foder..

F

Fladde

Vad tycker ni om detta foder? Är det bra? Har funderingar på prova detta på min häst.
Men skulle vilja ha lite erfarenhet av er som provat eller använder Hippo foder.
Har Hippo nått foder som är havrefritt och bra för lite hetare hästar?

Sv: Hippo foder..

Jag har använt Hippo Basic, däremot fick jag sluta med det.Hästarna har lite problem med tänderna (som är åtgärdat) och fick foderstrupsförstoppning av detta 2 ggr.
Fodret är väldigt bra, men pelletsen i sig klarade inte mina pållar.

Gick från att ha använt Krafft i flera år över till Hippo. Största skillnaden blev på min 2 åring. Hästarna har blivit jätteblanka och fina. Min nya häst är en piggelin och kan bli lite nervig. Hon funkar jättebra på Hippo.

Jag gillar att det är mindre pellets!!! Och billigare :smirk:

Jag har använt krafft mycket förut men den nya unghästen åt Hippo när han kom så jag fortsatte med det och det har varit mycket bra. Jag är nöjd. Han äter müslin så jag vet inte hur dom pelleterade är men jag har hört mycket bra. Du kan ju gå in och läsa om deras foder på hemsidan.

Jag använder både Hippo basic och kraft, med tanke på att fodert är i pellets format brukar jag alltid hälla på vatten så att det sväller, för att minska risken för foderstrupsförstoppning. Tycker att hippo är ett bra foder i övrigt.

Har Hippo basic till min arab, använde även det till min förra häst (hbl). Tycker det funkar jättebra. Fin i pälsen och håller hullet bra. Har aldrig haft några problem med det fodret.

Jag använder bara Hippos foder till min häst... Och jaG ÄR super NÖJD med detta foder.

Jag ger min häst Hippo Choice- havrefria pellets.

Då min häst blir för "het" utav havre funkar detta foder Kanon :) . Hon blir lagom het att rida och fin och glänsig i pälsen.
Så jag kan varmt rekomendera Hippos foder.

Min har gått på Hippo Basic i ett par år nu, då hon blir alldeles för het av havre. Jag är supernöjd med fodret, blank och fin är hon.

Nu som dräktig går hon på Hippo Breed.

Hippos foder är kalas! De har stort urval. Jag gick över från krafft till hippo och är helnöjd!!

Tack för alla svar:) :bow:

Har bestämt migg för att prova Hippo Choice på min häst..

Använder oxå hippo choice till min ponny som blir alldeles för pigg av havre.
Funkar utmärkt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 442
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar