Det där med regelboken tror jag många har glömt bort. Det är nog som sagt dax att damma av den och börja använda den då den är till för att användas... tror jag iallafall. *skratt*
Jag sa till en tjej innan jag åkte ner att jag tyckte att ridprovet är lite knasigt då jag inte tycker att en häst ska vara välutbildad under ryttare när den är 4 år.
Och alla hästar går att rida med rätt ryttare.
Vi rider inte våra hästar föränn dom är 5. Fast vi tränar dom mycket från marken innan förståss.
Tjejen ifråga blev iallafall rätt sne´ och sa att ridprovet var minsann jätteviktigt och kunde man inte rida sin häst skulle man hålla sig därifrån.
Och jag kan ju säga att hon borde hållt sig därifrån..eller iallafall hållt mun innan hon åkte.. Hon klarade inte av att rida sin häst då han var helt tokig(inte hästens fel).
Hästen var rädd och osäker. Innan ridprovet red(försökte rida)hon hästen med 2 olika innspänningstyglar sammtidigt.
Hästen gick med huvudet nertryckt mellan frambenen och fattade inte vad han hade gjort för illa. Ridprovet gick på "skit" men då kunde dom helt plötsligt åberopa att hästen minsann hade ju tävlat tidigare och blev på så sätt godkänd ändå. Och varför finns då ridprovet??? Om alla hästar kan åberopa att dom tävlat tidigare och bli godkända då är ju ridprovet lönlöst. Jag fattar ingenting!!
Och ingen på varesig på sahf eller arabförbundet har svar på frågorna. Vem vet?? Någon??