Ainon

Trådstartare
Om jag säger att man vill ha ut en häst för huvudsakligen dressyr, inte för stor, inte större än 165cm och mindre bättre, lättare byggd = kan vara större

Söker efter en högställd, lätt byggd hingst med framförallt bra skritt och trav. Ett vänligt milt temperament värderas högt, men ska ha ordentligt med driv i baken ändå under arbete. Gärna en dubbeltalang, eller dressyren värderas högst men ingen som lämnar krattor i hoppningen eftersom det är stoets starkaste sida.

Stoet är hoppstammat (bla Robin Z) med bra galopp och hoppteknik. Har lite kort hals, ngt burkig men inte överdrivet. Ok skritt men lite trippig trav.

Några spontana förslag

(frågar för en väns räkning)

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 927
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 676
Senast: HMQ
·
Avel Har sett Contant Q på ett par tävlingar senaste tiden och blivit mycket imponerad, framförallt över hans bakbensteknik men jag gillar...
2
Svar
32
· Visningar
8 373
Senast: tabac
·
Avel Hej! I vår ska mitt halvblods sto betäckas, om allt går väl blir det hennes första avkomma.. Spännande!:laugh: Nu vill jag ha lite...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 171
Senast: Charlottee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka