Hingstval???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ekonomisk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 667
E

ekonomisk

Jag har ett sto efter Trofé-Ceylon. Hon är 1.64, fux med dett enormt steg. Vad har ni för tips på hingst? Jag skulle vilja ha en något högre häst, men med ett bra dressyrsteg.

Sv: Hingstval???

hur skarp är hon? Visad? Tävlad? Bild? Vad förväntar du av avkomman? Styrkor o svagheter hos stoet? Etc.
U

Sv: Hingstval???

Hej. Jag ska försöka svara efter bästa förmåga:)

Dressyrinriktning eller allround.

Såklart har hon ganska mycket temperament och testar gärna om hon kan få slippa gå på transporten, men i det stora är hon ganska shysst och sansad. Pigg i skog och på bana. Är svår att hålla i lagom tempo och älskar att arbeta.

Hennes styrka är hennes luftiga gång och vägvinnande steg.

Jag skulle vilja ha kvar hennes steg och även få "mer häst", alltså en något kraftigare typ. Hon är ganska finlemmad och tunn.

Tja..kanske lite info..men något att gå på??

Tack!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: nexxa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka