Claudia2

Trådstartare
Hej
Har ett sto efter Rotspon Welthrum. Hon är född 2004 men det är alltid kul att börja funderar på hingstval.
Är det någon som har förslag på hingst? Är själv inne på någon Donnerhall hingst.

Sv: Hingstval

Jag hittat den tyska hingstkatalogen och tamejfan varenda hingst som hade ett namn som började på D var Donnerhallblod. Jag blev matt - det kändes otroligt ointressant helt plötsligt. d

Den är ju bara åring än så länge din märr så det är omöjligt att veta vad som kommer att vara bra och vad som kommer att behöva komplettera henne.

Men det är alltid kul att spåna lite med hjälp av stammen.
Ang hingstar så är det ju så att 'alla' tyskar döper sina avkommor efter hingstens första bokstav.

En som gillar Donnerhall :)

cirkus skrev:
Jag hittat den tyska hingstkatalogen och tamejfan varenda hingst som hade ett namn som började på D var Donnerhallblod. Jag blev matt - det kändes otroligt ointressant helt plötsligt. d

Den är ju bara åring än så länge din märr så det är omöjligt att veta vad som kommer att vara bra och vad som kommer att behöva komplettera henne.

Ang om hingst kataloger!
Varför man tag på dom? Vill ha från Tyskland, Holland & Nederländerna? Nån som vet? :d

Det är absolut inget FEL på Donnerhallblodet. Men det är ju så rackarns VANLIGT. var och varannan dressyrhäst har ju det blodet. Det blir tråkigt.

Näe, inte tråkigt - det blir BRA! :)

Det finns en anledning till det! Sen finns det ju ett sto också bakom hingsten, och där varierar det ju kraftigt på D-hingstarna!

/C

Don Primero är absolut bäst tycker jag.

Cyllene - jag vet att Donnerhallsönerna har mammor också. Men jag bara tycker att alla snackar om D-blod - W-blod och R-blod sen är det klart, nu har ju snart ALLA fölungar dessa blodslinjer, det känns lite fattigt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023