Hingstval till Kwpnsto....

Roten

Trådstartare
Jag har ett sto som är 10 år som ska betäckas till våren. Här i Sverige har jag mest hobbyridit på henne. Dessvärre har hon inga resultat från Holland heller...
Hon är 170 cm, med en fantastisk galopp. Skritten och traven är dessvärre 5 mässiga. Hon är högställd med massa, men är samtidigt rätt elegant.
Stammen är Calvados - Voltaire - Boreas - Nimmerdor.
Hom ska betäckas för att hon har fått en skada pga yttre våld. Jag har tänkt att behålla fölet själv, men skulle något gå snett på vägen(jag blir arbetslös eller liknande) så vill jag att avkomman ska gå att sälja.
Mitt eget val är Indoctro, men han går ju bara på fruset... Och är kanske i dyraste lagret.
Så kom jag gärna med förslag!

Sv: Hingstval till Kwpnsto....

Ja den hade en trivsam härstamning, den ska jag kolla!!!

Ja, Vivaldi K tror jag verkligen oxå på om du vill ha ngt oprövat. Han står på listan till mitt Voltairesto. Jannike fullkomligt älskar honom o han verkar ha super ridbarhet.

Vill man ha lite mer beprövat så är ju Numero Uno bra till ditt blod skulle jag tro! Jag mailade med Horn o fick en utförlig beskrivning på vad han tyckte passade min. ( kollade på filmen)

annars tycker jag Classe är en spännande hingst o även Ustinov.

Att linjeavla lita på Nimmerdor borde vara bra då detta är beprövat o du har Voltaire i stammen som passar bra med Nimmerdor.

Hur är hon i typ o gallopp o hopp?[/CENTER]

Det är ju rätt svårt att svara opartiskt eftersom det är min egen häst.
Hon är atletisk med massa, en snygg häst brukar alla sorters folk säga, både ridhästfolk och travfolk.
Galoppen är bra och mycket reglerbar.
Hon gör väldigt fina språng, inga hinder känns stora på den hästen.

Clinton? Men ganska mycket massa i honom. Kanske behöver mer smidighet och då är ju stakkato ett alternativ.

Visserligen fryst också, men jag fortsätter hålla på Emmerton. Linjeavel på Nimmerdor torde funka, även om det blir mycket Nimmerdor och kombinationen med Emmerton och Voltaireblod har slagit väl ut på Niveau. Eftersom jag tycker att även hopphästar ska kunna rör sig borde Emmerton även kunna förbättra skritt och trav.

Jag föll lite för Numero Uno. Dessvärre verkar ju han också bara gå på fruset. Det som talar för honom (jag vet det är ruggigt långsökt.) är att min hästs mormor mor, har lämnat en godkänd hingst med Libero H.... Men jag tyckte även om det jag såg på video av N U.
Fick ett tips om Phin Phin, det kanske också skulle fungera, då min hästs mor har en avkomma efter Phin Phin som gått hyfsat bra i NL.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 255
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Svamp?