Hingsttips!?

hjärter_dam

Trådstartare
Letar hingst till ett tio-årigt sto, import från Holland. Carte d'Or - Cor de la Bryere - Pilot (pappa, farfar, morfar). Lätt i typen. Söker lätt hopphingst, temperamentet är viktigt. Ska helst inte ge jättestora hästar, då hon själv ger stort, trots sin ringa storlek (ca. 160 cm). Har funderat på Quite Easy, har nån nåt annat förslag?

vad heter mamma och mormor?
Tänker på om hon tillhör någon speciell stofamilj...
Eftersom det ibland kan vara idé att kopiera andras framgångar! ;)

Linjeavlad på Corde...
Det brukar smaka tårta!
Tyskt och franskt...
Quite Easy.
Linjeavel på Corde och Landgraf som är en "golden cross".

Blir ännu mer nyfiken på mödernet nu!

mvh

Ledsen att det tog lite tid, men hennes mamma heter Pio H och mormor Kurina H. Mormor är efter Beach Boy, var inte han svensk?

Beach Boy föddes i Holland och exporterades till Sverige 1991, så han hann ju verka i holländsk avel först.

Och nu finns han i Kanada!

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 157
Senast: rostad
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka