Hingsttips till Quidam's Rubinsto!

Pam

Trådstartare
Funderar på om jag ska betäcka mitt ena femårssto för att ge henne lite mer tid och dessutom få en avkomma till henne innan hon säljs.
Ett jättetrevligt sto med supergångarter (som hopphäst) och hoppteknik som en katt.
Lite "blyg", om det nu beror på uppväxten eller temperamentet har jag svårt att avgöra. Men hon är egentligen väldigt orädd och enormt snäll.
Bra exteriört, även fast jag kanske önskar en snyggare häst. Möjligtvis lite lågställd.

Det jag önskar i hingsten är: Behålla gångarterna
Säkra upp temperamentet med en tuff och
framåt hingst.
Stor hoppkapacitet.
Dessutom bra exteriör och storlek.

Stammen: http://www.allbreedpedigree.com/quidams+ruby+joy

Är lite inne på Cassiniblod till henne, och tittade lite på Ci ci senjor Ask men han ger ju inte gröna papper i sverige.

Så fram med massor av tips och förslag nu!

Sv: Hingsttips till Quidam's Rubinsto!

Fin stam på ditt sto! Quidams Rubin är känd för bra temperament, möjligt att ditt sto fick det därifrån... Vi själva skall betäcka vårt ena sto e. Quidam de Revel (far till din) med Bruksprovsvinnaren Baltimore, tycker dessutom efter att ha sett honom live på Bruksprovet att han uppfyller alla dina krav. här är ett klipp jag hitta på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ichmYYoAMHQ
Lycka till!

...tycker om Ludwigs Champion också, men kanske för mycket L-blod för ditt sto??

Har haft lite funderingar på Balou, men han finns väl bara på fryst??
Gillar inte det jag sett utav Balougraph. Varför har jag inte tänkt på Baltimore, det skulle ju kunna vara nåt. Måste kolla upp honom!

Intressant med ett quidamsto, vad är det mer bakom??

Ludwigs Champion känner jag mig inte så jättesugen på. Har ett ungsto e. Ludwig von Bayern hemma, iof jätte fin och trevlig på alla sett, men det känns lite tråkigt då att använda Ludde. Jätte löjligt jag vet :angel: men det känns inte hundra.

Vad finns det annars för bra Cassinihingstar tillgängliga i sverige?? Eller andra scopey Capitolhingstar?? Ska tillägga att jag inte vill ta fryst.

*Puttar lite*

Ingen som har några ideer eller tankar??

Caressini L ?

Fast han har ju inte några makalösa gångarter kanske.

Men det jag sett av honom så hoppar han riktigt bra

*Puttar lite*

Ingen som har några ideer eller tankar??

Lucky Point?

Har inga värstingmeriter på tävlingsbanan än, men hoppar bra, har bra typ och rör sig bra. Och med tanke på stammen borde han inte lämna mesproppar i a f. Bara en idé.

Caressini L ?

Fast han har ju inte några makalösa gångarter kanske.

Men det jag sett av honom så hoppar han riktigt bra

Kollat lite på honom och hoppa kan han ju, men det är ingen hingst jag känner wow för.... jag vet inte riktigt.

Känner kanske egentligen att man borde ta något äldre beprövat på henne.

Lucky Point?

Har inga värstingmeriter på tävlingsbanan än, men hoppar bra, har bra typ och rör sig bra. Och med tanke på stammen borde han inte lämna mesproppar i a f. Bara en idé.

Lucky Point är en hingst som jag aldrig riktigt gillat. Dessutom inte så pigg på att få in så mycket mer landgrafblod. Men tack för tipset ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka