hingsttips till halvblodssto e. Ganesco

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare monchestre
  • Startdatum Startdatum
M

monchestre

Min kompis har följande sto som hon tänker betäcka;
Ganesco - Utrillo - Hartung, B-premierad, 160 cm, inga speciella tävlingsmeriter (LB/LB) eller utmärkande styrkor eller svagheter

Någon som har förslag? Kul om ngn med liknande märr vill dela med sig av erfarenheter...

Stoet är kraftigt och kortbent, skulle behöva fullblodshingst tror jag, dock svårt att hitta ngn som faller ägaren i smaken :smirk:

Den har tidigare haft föl e. Fontana som också blev rätt kraftig vad jag har förstått.

Min kompis är ute efter ett föl som blir allroundhäst tror jag eg. kanske med plus för gångarter, ej större än ca 167. Vad tror ni?

Sv: hingsttips till halvblodssto e. Ganesco

Varför inte Dammen han har ju en del fbl i sig o ger ädlare avkommor.. Står dessutom i Skåne (Glemminge) i alla fall för tillfället :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett sto som är e.Bartok- Ganesco, Hartung är mormors far tror jag. Mitt sto är också kraftigt. och ganska lågställd. Jag betäckte henne med Camaro M, och har nu en 1 1/2-åring som jag tycker har blivit en bra kombination av föräldrarna. Hon är ganska högrest och smäcker. Fick på unghästvisningen nu i sept 38 p Klass 1..

Dammen hade kanske varit ngt...
Hennes syster (samma mamma) har fått ett föl efter Camaro M som tydligen blivit tvåa på riksföl... Så det hade kanske varit nåt det med...

Gå gärna in på min hemsida (eftersom jag inte kan länka in bild här av någon konstig anledning från min egna hemsida)...så kan du se bilder på ett föl efter Dammen.Utav de fölen jag har fött upp så måste jag säga att det fölet efter Dammen är jag otroligt nöjd med.Passa på att använda honom innan det är för sent...herrn börjar bli till åren!

ska göra genast!

Aha hittade felet!

Min hemsida stod angiven med dubbel http://....det var därför det inte funkade.Pröva igen...nu ska det funka!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka