sassiball
Trådstartare
Jag funderar på om jag ska betäcka mitt treårssto i år, och i så fall behöver jag råd, om någon orkar... Stoet är e Royal Olymp - Davignon, 170 hög, maffig modell med bra gångarter och lugnt temperament. Ok hoppförmåga.
Galoppen kunde vara lite mer framåtgripande och hon är inte helt korrekt inskenad fram så bra ben är jätteviktigt.
Hingsten jag söker bör ha ok hoppförmåga och bra gångarter, särskilt galoppen, men framförallt ädel och nätt i modellen.
Eftersom mitt sto har ett supertemperament gör det inget om det är lite mer lynne i hingsten, jag hoppas och tror ändå att fölet ska ärva moderns lynne till största delen.
Vidare är bra dräktighet viktigt.
Tyvärr kan jag inte lägga in någon bild, vet ej hur man gör, jag har försökt.
Galoppen kunde vara lite mer framåtgripande och hon är inte helt korrekt inskenad fram så bra ben är jätteviktigt.
Hingsten jag söker bör ha ok hoppförmåga och bra gångarter, särskilt galoppen, men framförallt ädel och nätt i modellen.
Eftersom mitt sto har ett supertemperament gör det inget om det är lite mer lynne i hingsten, jag hoppas och tror ändå att fölet ska ärva moderns lynne till största delen.
Vidare är bra dräktighet viktigt.
Tyvärr kan jag inte lägga in någon bild, vet ej hur man gör, jag har försökt.