Hingsttips emottages, helst dubbeltalang.

sassiball

Trådstartare
Jag funderar på om jag ska betäcka mitt treårssto i år, och i så fall behöver jag råd, om någon orkar... Stoet är e Royal Olymp - Davignon, 170 hög, maffig modell med bra gångarter och lugnt temperament. Ok hoppförmåga.

Galoppen kunde vara lite mer framåtgripande och hon är inte helt korrekt inskenad fram så bra ben är jätteviktigt.

Hingsten jag söker bör ha ok hoppförmåga och bra gångarter, särskilt galoppen, men framförallt ädel och nätt i modellen.

Eftersom mitt sto har ett supertemperament gör det inget om det är lite mer lynne i hingsten, jag hoppas och tror ändå att fölet ska ärva moderns lynne till största delen.

Vidare är bra dräktighet viktigt.

Tyvärr kan jag inte lägga in någon bild, vet ej hur man gör, jag har försökt.

Sv: Hingsttips emottages, helst dubbeltalang.

Jag har hört att Accacio ska vara en dubbeltalang, vet inte så mkt om honom. Kanske vore värt att kolla upp. Det jag vet är att han inte är så stor själv.

20519633.jpg

Jag provar ända att lägga ut en bild.

Ok, det visste jag inte, modellen är ju trevlig, får kolla upp det.

Har ett sto som liknar ditt på beskrivningen hon har fått en jättefin avkomma efter just Acacio. Nu blev ju inte den så liten utan ännu större, men statistiskt sett ska han lämna litet. Men hon är både lättare och modernare i typen än mor sin. Rör sig mycket bra i alla gångarterna, plus för galoppen och hoppar kanon. Lite skarpare i temperamentet än sin mor men på det hela taget bra i skallen och hög ridbarhet.

axa.jpg
e. Acacio

Loppan1.jpg

mamman e. Laurin

Ja det syntes tydligt att avkomman blivit ädlare och mer högrest! Just nu har jag funderingar på Herzendieb då jag fick det tipset, men är öppen för fler förslag.

Herzensdieb stämmer nog utmärkt in på dina önskemål också. Mulittalang av mycket ädel och modern typ. Även om det mest är gångartsblod så var Herzensdiebs pappa hoppchampion vid sitt bruksprov.

Skulle inte välja en så ung och oprövad hingst till ett 3års sto.
Titta på Kennedy,har nedärvt sig mkt bra i alla grenar.Är oxå en förädlare.Dottern Böckmanns Olivia tävlar WC-hoppning.Hingsten står dessutom i Sverige.

Du kan ju ta en titt på Peking som själv har mycket bra i både dressyr och hoppning och även bakåt i stammen. Dessutom är han inte jättestor själv och har ett rimligt pris ännu så länge.

Vekligen jättefin avkomma efter Accacio där! Mycket lyft under magen!

Kan du inte skriva ut stammen i fler led? Jag är nyfiken :D

Han var riktigt snygg, men frågan är om han är tillräckligt ädel för mitt sto? Hög språngavgift också... hmm får leta lite till.

Vad tror ni om Rentino som står på Tullstorp? Eller Roosevelt?

Har oxå en avkomma e. Acacio, ett sto som idag är 3 år, hon finns på bild i tråden "Acacio 948". En mycket trevlig individ, mamman är ganska grov o åt det "skarpare" hållet, men denna tjej har hittills varit mycket trevlig i all hantering, håller nu på med inridnig utan problem.
Det enda negativa jag kan säga om henne är att hon är liten, 156 cm, mamma 162, morfar Rocky 163 (?), mormor 158 så hon har ju litet att brås på....

Laurin 966 (e. Ladalco - Moltke I) - Legat (e. Lukas 4090 - Domänenrat I) - Lambert - Dolomit en skön blandning av Holsteiner, Hannoveraner och gammalt hederligt svenskt.

Definitivt inga dubbeltalanger om det är vad du söker! Roosevelt har ju dessutom allt annat än bra dräktighet, iaf tidigare.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Fredag
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 402
Senast: -Lilla My-
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 795
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V