Hingststatistik, ej BLUP.

Mia_R

Trådstartare
Var finns det statistik tillgänglig där man kan kolla % på de olika hingstarna inom hbl-aveln avseende antal födda föl respektive antal betäckta ston? Lite luddig formulering kanske, men det jag är ute efter är lite uppgifter på fertiliteten. Visst, jag vet att de är två individer inblandade + att det skiljer mellan stationerna, men en fingervisning åt var det lutar kan man ju få. ;)

Visserligen, men lata jag tänkte att det kanske finns samlat någonstans så man slipper sitta och blädda och räkna själv. ;) :angel:

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka