Hingstkatalog nu för tiden, finns det?

Hathor

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon hingstkatalog för Svenskt halvblod (eller varmblod kanske det heter). Var får man tag på en samlad överblick av godkända hingstar man kan köpa?

Jag undrar om det finns någon hingstkatalog för Svenskt halvblod (eller varmblod kanske det heter). Var får man tag på en samlad överblick av godkända hingstar man kan köpa?

Hingstar att köpa tror jag inte det finns något speciellt forum för? Det ges inte ut någon katalog i pappersformat med hingstar i avel längre heller men de som har löst licens för SWB kan man hitta på http://www.sprangrulla.se/

Jaha, nej, någon sådan har inte getts ut på flera år. Tips är att de flesta väntar med att lösa licens så finns inte så många inlagda för i år ännu, men man även titta på föregående år.

Vad synd att de tog bort den... Det var ju jättepraktiskt att kunna bläddra i men då får man väl sitta vid datorn istället nu.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Alexandra_W
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte