Hingstips till superfint dressyrsto

natalieekroth

Trådstartare
Vi har hållt på med en envis senskada på min superfina dressyrhäst i snart två år. Nu börjar vi inse att det inte finns något mer vi kan göra och tänker att vi ska ta föl på henne. Vi letar därför efter en hingst till henne nu. Hon är e. Don Primero ue. Landjunker II
och rör sig väldigt bra i alla gångarter. Hon har tävlat upp till St George och hade kapacitet att ta sig längre. Hon är extremt skarp i huvudet så skulle vilja ha en hingst som lämnar milda avkommor men som ändå rör sig bra. Har ni några tips?
 
Så spontant när jag ser på de avkommor som vi fött upp så är Ampère något att rekomendera (om man nu absolut måste avla på "skarpa" ston)
Finns ju dessvärre ingen som helst garanti att din sto lämnar annat än likadana avkommor som hon själv är oavsett hingst.
När det kommer till temperament så tycker jag att fölen mest påminner om sin mamma.
Kan vara något att ha i beaktning innan du betäcker.
 

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 499
Senast: Stina12
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 730
Senast: Görel
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp