Hingsthjälp till nytt sto

dobbis

Trådstartare
Då jag för några veckor sedan fick avliva mitt avatarsto :cry: så sitter jag nu i situationen att köpa nytt sto eller bara ha kvar mitt gammla sto ensam på gården,Ja,om hon inte fölar rätt kön vill säga ;) men det ser ut att dröja (dag 359)

Stoet jag tittat på har en blandad stam,pappa SF-Kwpn och mamma hannoveraner E: Gold Sky (black sky-gotthard) Kicki H får gärna hjälpa här med blup,index mm :angel:

Då stoet inte står i sverige (ingen överraskning för dom som känner mig :o) så har jag ju förmånen att kunna betäcka med vad jag vill och där behöver jag hjälp.

Detta blodet väljer jag mellan
1 Lordanos-ginsberg
2 graf top-stakkato
3 våran egen balougraf
kan väl såga som så att det blir MYCKET billigare för plånboken att ta dom första 2 :idea:
Eftersom att jag redan kollat att hingstarna passar till stoet vad det gäller extriör så får ni inga sådana uppgifter utan jag vill bara veta vad jag ska välja stammässigt/säljbart om det blir "fel" kön
Ska kanske tillägga att stoet självklart är meriterat i hopp/fälttävlan och friröntgad i ben o rygg

Sv: Hingsthjälp till nytt sto

Då jag för några veckor sedan fick avliva mitt avatarsto :cry: så sitter jag nu i situationen att köpa nytt sto eller bara ha kvar mitt gammla sto ensam på gården,Ja,om hon inte fölar rätt kön vill säga ;) men det ser ut att dröja (dag 359)

Stoet jag tittat på har en blandad stam,pappa SF-Kwpn och mamma hannoveraner E: Gold Sky (black sky-gotthard) Kicki H får gärna hjälpa här med blup,index mm :angel:

Då stoet inte står i sverige (ingen överraskning för dom som känner mig :o) så har jag ju förmånen att kunna betäcka med vad jag vill och där behöver jag hjälp.

Detta blodet väljer jag mellan
1 Lordanos-ginsberg
2 graf top-stakkato
3 våran egen balougraf
kan väl såga som så att det blir MYCKET billigare för plånboken att ta dom första 2 :idea:
Eftersom att jag redan kollat att hingstarna passar till stoet vad det gäller extriör så får ni inga sådana uppgifter utan jag vill bara veta vad jag ska välja stammässigt/säljbart om det blir "fel" kön
Ska kanske tillägga att stoet självklart är meriterat i hopp/fälttävlan och friröntgad i ben o rygg

Var har du dina övriga hästar då :confused: eller är det bara avelssto du har på hemmaplan ?

Du vet ju vilken av ovanstående som jag tycker har mums mums stam. Har du möjligen snokat runt något så att du hört något om fertiliteten på honom ? Kan ju vara lite strul ibland med 3 års gossar.
Funderar själv på hur jag skall göra om inte damen tog sig med Niveau iom att simmarna inte såg så bra ut. Är ganska sugen på att ta den danska grabben i stället i så fall om nu hans simmare verkar bättre.

Ja,jag vet vad du tycker :d och vi har ju en mycket lik smak då vi har/hade flera "syskon" i våra stallar.Sperman håller än så länge toppkval.

Jag skadade mig (båda benen) i mars-april och flera av mina hästar var då i full tävlingskondition och 5 hästar,0 ben + singel är ingen bra komb.
Jag gillar dom med mycket temp men det gör dom ju inte så lämpade till att stå still så Carano dottern fick flytta till Norge för hon kan inte stå oriden utan att bli galen.
Wilma (systern till din nya) fick flytta till min 21åriga hjälpreda då planen var att hon skulle tävlas under sommaren
Oglio xx-Arsenal är den som nu gått 358 dagar
palominon fick avlivas pga akut fång där vi trots idoget arbete inte kunde smärtlindra henne.
Och Ahorn valacken klarade vet.bes igår o ska säljas då han tyvärr :devil: inte kan tillföra något till aveln,där fick jag för att jag köpte en tävlingshäst som INTE skulle hamna i avelsboxen

Så nu letar jag efter något som tål att stå men som inte är piss tråkig att rida :angel: (har ridförbud nu och väntar på op)

Black Sky xx mörkbrun 1.69 född i England 1966 död 1980. I tysk avel 1972-1980. Lämnade fina dressyravkommor med hög ridbarhet men hoppa kunde de inte....Dessa egenskaper nedärvde även hans söner Baron och Bolero.
Sonen Gold Sky f.1977 1.65 var Hannoveranare men var inte godkänd där, utan i Belgien (BWP).

KL
Förlåt för trådkap men simmar Niveaus grabbar inte bra i år ?

Stoet mitt är seminerat, kollas på söndag, dock tyckte jag hon såg småskvättig ut igår.

Bör man då kanske byta hingst om det visar sig att hon inte är dräktig ?

KL

Stoet mitt är seminerat, kollas på söndag, dock tyckte jag hon såg småskvättig ut igår.

Kompisens sto tog sig på första brunsten med Niveau i år, vet ej om de gjorde flera semineringar men på första brunsten iaf.
:bump:

dobbis: Min Balougraph-88an bebis vill ha ett halvsyskon nästa år! :angel:

Tack! visste att jag kunde lita på dig. Stoet är reg.BWP

Räcker det inte med att din Laptop unge får en "syster" om vi bara kan få ut den där inne (dag 360 idag) :D

ÅHH!! Snart årsjubileum ju!! Det måste vi fira! :D

Äh vi kan väl planka varandra rakt av annars? En mer eller mindre likadan :angel:
Varsin Balougraph och varsin Laptop, blir väl mysigt, så kan vi tävla om vem som kommer ut först!! :D :devil: :p

KL

Den dosen damen fick var ingen höjdare, och då är det ändå ingen transport att tala om med tanke på att seminstationen själv hämtade på Flyinge (finns ca 20 min därifrån).
Hörde av en (efter vi beställt) att de fått doser i april och de var också riktigt dåliga, så om han är ojämn eller har varit kass i kvaliteten hela säsongen har jag ingen aning om. Kan ju vara omställningen med flytt till Flyinge och konkurransen av en massa andra hingstar som påverkar är väl inte helt ovanligt på en ung hingst att reagera på sådant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka