Hingstfunderingar inför nästa år...

C

clownen

Tänkte starta en tråd där vi kan utbyta tankar och funderingar om ev. hingstkandidater för våra ston inför 2009.

Tråden är tänkt att lyfta fram olika tips på hingstar som vi funnit på nätet som kanske fler borde få en chans att ta del av i form av videos, fakta o.dyl.

Se det som en slags önskelista på hingstar vi önskar fanns att tillgå via import. ;)

Jag börjar :laugh:

Det här är hingsten Ampere f-05 e. Rousseau u. Larivola e. Flemmingh - Amor. Klicka här

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

Så vi som tänker använda hingstar uppstallade i Sverige hör inte hemma i den här tråden?

Så vi som tänker använda hingstar uppstallade i Sverige hör inte hemma i den här tråden?
:rofl: Jo självklart ska alla vara med! Men dem hingstarna som ännu inte finns att tillgå kan vi ha som önskelista :D

Ville bara veta;)

Jag är inne på Lambourghini igen eller Mr Carrera xx.

Ville bara veta;)
Bra att du frågade! Jag var lite för snabb när jag skrev! :D

Jag är inne på Lambourghini igen eller Mr Carrera xx.
Vilken lutar det åt då?

Är det någon som vet om man kan få upp videos direkt härifrån buke? Eller måste man länka till videorna!

Senast ändrad av en moderator:

Det här är hingsten Ampere f-05 e. Rousseau u. Larivola e. Flemmingh - Amor. Klicka här

Verkligen super flott, och vad han travar :love:.

Ska ev. betäcka 4 ston nästa år.

Har dessa funderingar:
Kaliber- Diamant funderar på Lambourghini
Dotter till Kaliber märren e.Dionysos, letar efter lätt, långbent hingst, gärna med R-blod.
Fullblodssto e.Mas Media- Precocius, funderar på Ludwigs Champion.
Dotter till xx-stoet, e.Emmerton, vill ha rörlig hopphingst med inte allt för grov hals.

Lambourghini i första hand. Har ett årsföl efter honom som rör sig väldigt bra, är korrekt och ädel. Det var en bra kombination ihop med mitt sto.

Jag skulle vilja pröva att lägga en fullblodshingst på henne och då är Mr Carrera enda tänkbara kandidaten. Jag tycker om hans stam, storlek, exteriör och att han hållit på löpbanan under så många säsonger. Dessutom imponerade han på mig på bruksprovet genom sin bärighet.

Skulle Brigadör komma tillbaka till aveln nästa år får jag kanske tänka om, jag är ju så förtjust i honom, både som individ och stammässigt;)

Verkligen super flott, och vad han travar :love:.

Ska ev. betäcka 4 ston nästa år.

Har dessa funderingar:
Kaliber- Diamant funderar på Lamborghini
Dotter till Kaliber märren e.Dionysos, letar efter lätt, långbent hingst, gärna med R-blod.
Dotter till xx-stoet, e.Emmerton, vill ha rörlig hopphingst med inte allt för grov hals.

:D Visst är han urläcker! Han skulle kunna få mycket ston tror jag!

Har två ston som ska betäckas nästa år
sto 1 Phaeton- Carat. 160 cm hög. Vill ha en hingst med bra steg och psyke. Har funderat på Buisness x, Donnerfly, Feliciano eller Hip hop. Då fölet ska säljas lutar det åt hip hop, känns som ett föl efter honom är lättast att sälja.
Sto 2 Tabac- Patrice 163 cm hög. tror att visa här kan bli lite upprörda över valet men finns en dos kvar av Phaeton.. är väldigt förtjust i mitt andra sto men hon är 15 år iår och skulle gärna ha en till som henne.. av de hästar efter phaeton jag har träffat på så har dom varit snygga och lagom storlek. men ibland med lite speciell attityd. Annars vet jag inte riktigt vad för hingst man skulle betäcka henne med vill gärna ha Donnerhall blod så Don primero eller blue hors Don romantic kanske..

Han är också himla fin!
Honom rekommenderade faktiskt ASVH till mitt Kaliber sto, problemet var bara att det var en hopphingst jag skulle ha :angel:. Kanske kunde vara intressant till dottern istället, något att fundera på. Tack för att du väckte en tanke :bow:!

Du kanske ska ha Ludde till henne precis som den ovan?
Kan varar kul/intressant att jämföra hur mor och dotter ger med samma hingst...

Det var min första tanke faktiskt, men det blir isåfall en parning med två oprövade individer. Å andra sidan så blir det snabba generationsväxlingar :D.

Han är också himla fin!
Honom rekommenderade faktiskt ASVH till mitt Kaliber sto, problemet var bara att det var en hopphingst jag skulle ha :angel:. Kanske kunde vara intressant till dottern istället, något att fundera på. Tack för att du väckte en tanke :bow:!
:) Jag har också funderat på honom till mitt Silvanosto... ;)

Det här är hingsten Ampere f-05 e. Rousseau u. Larivola e. Flemmingh - Amor.
Här är en bild på hingsten ovan!

foto1.jpg

Bildkälla: reesink.nl

Hittade en video på hingsten som föl! Kolla här

Jag skulle vilja ha in färskt på följande:

Casall

C-Trenton Z

Cornet Obolensky

-men det är rena fantasier... ;)

Sitter på urdåligt internet så jag har ingen möjlighet att länka tyvärr.

Sen skulle jag ju helst vilja att Jens fick tag på en likvärdig (inte riktigt möjligt men kanske lillebror?) hingst till Monte Bellini så jag kan ha en bra hopphingst jämte min dressyrhingstar!

Sen skulle jag ju helst vilja att Jens fick tag på en likvärdig (inte riktigt möjligt men kanske lillebror?) hingst till Monte Bellini så jag kan ha en bra hopphingst jämte min dressyrhingstar!
Om du hade en sådan herre på import så skulle jag också bli glad! :bow: :D

Önskelista:

Ampere Clownen
Casall Cyllene
C-Trenton Z Cyllene
Cornet Obolensky Cyllene

Cyllene: Menar du Casall eller Cascall? Den sistnämda är Sosaths...

Jisses vilken trav! Jag dreglar...;)

Skulle helt klart vara en kandidat.

Skulle vara lite kul med tips och ideér till mitt westfalersto.
Hon är e.Ehrentusch u. Reika Hoe Verb.Pr.St e.Rheinblick (RomadourII)-Gladstone**
Hon har själv verbandspremie 8
eternity_1805.jpg

Jag är väldigt förtjust i Don Romantic, men vad tror ni om den kombinationen?
Alla tips mottages varmt:laugh:

Om du hade en sådan herre på import så skulle jag också bli glad! :bow: :D

Önskelista:

Ampere Clownen
Casall Cyllene
C-Trenton Z Cyllene
Cornet Obolensky Cyllene

Cyllene: Menar du Casall eller Cascall? Den sistnämda är Sosaths...

Här är en film på C-Trenton Z

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka