Jag hade nog missat Sibelius lite, absolut intressant! Lite svårt att hitta filmer etc dock, mest små korta klipp från träning men det jag ser tycker jag ser ut som en häst jag skulle gilla att rida. Verkar ju fin i temperamentet med eftersom dom slänger upp 10-åringar. Litet minus på storleken kanske men ska man vara helt ärlig så kanske jag inte behöver en jättehäst . Stoet är strax över 1,70 dessutom så sannolikt så blir ju en eventuell avkomma någonstans däremellan. Tanken är ju att det ska bli nästa generation ridhäst för mig, framför allt om det blir ett stoföl.
Har sett ett urval avkommor på breeders och har en del "bekanta" med avkommor och det är endast ett fåtal där som drar åt det lilla hållet. De flesta är helt normala, och minst ett par jag pratat med beskriver de som modiga och sociala vilket låter trevligt tycker jag i alla fall. Sibelius reds in som femåring, gick svår klass som tioåring och Grand Prix året efter. Säger något om ridbarheten kanske Skulle väldigt gärna vilja tillverka en men verkar sakna rätt stomaterial för tillfället.