Hingstfunderingar 2008

Sv: Hingstfunderingar 2008

Någon som jag tycker är prisvärd är absolut Skogans Orlov :) Minns jag inte helt fel kostade han 2500+7500:- i fjol.
Vi har en 2-åring efter honom som i dagsläget är 156-157 cm och dennes mamma är en liten dam på 152 cm. Har även ett årsföl e. Orlov med en ännu mindre mamma (ca 150 cm) och inte heller denna unge verkar bli någon pygmé.
En annan prisvärd grabb tycker jag Ride the Night är(runt 12000:-) och han lämnar dessutom stort!
De jag har sett e.Jobie Tempest verkar däremot vara av lite mindre modell.
Vad har dina ston för stam? Sånt spelar ju också roll....
Lycka till :bump:

Jag prøvde å insaminere mitt sto med Rydens Sensation denne sommeren, men hun tok seg inte. Men jag velger samme hingst til våren. Jag har et sto til som skal insamineres samtidig og hun er stor og grov. Jag leste her at hingsten gir små avkom og det skulle jo passe bra til mitt store sto. Catch As Catch Can fungerer dårlig på insaminering fikk jag høre på hingste stasjonen.

24okt.jpg

Sto på 5mån efter Ryden´´s Sensation.

14okt.jpg

Sto 6mån efter Sacred Spirit

20oktob.jpg

Hingst 6mån efter Sacred Spirit

Rydens fölet är lite liten (123cm vid 5mån) men hon har världens underbaraste temprament.
Sacred fölen är nog normalstora. Stofölet var 136cm vid 6mån. Trevliga föl de oxå!

Tyckte väldigt bra om Sacred Spirit när vi träffade honom å han var mkt snyggare än de tråkiga bilderna som fanns i hingstkatalogen!!! Det ser ju hyfast ut för de två som är i startbar ålder! Lite svårt att säga mer om honom än ....

Såg att Rydens Sensation i år har 22 inrapppoterade avkommor varav 20är ston!!!!:crazy:

Håller med Cambrie om att jag kanske istället för att betäcka tre borde slå ihop och betäcka en, men alla stona betyder mkt å svårt att välja.​

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·
Avel Sällar mig oxå till skaran och ber om hingsttips! Vill ha synpunkter och hingsttips åt mitt ena halvblodssto. Demeter är e...
Svar
3
· Visningar
931
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 100
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar