Hingstfråga (Gáski)

valvis

Trådstartare
Vilka hingstar har vi kvar i Sverige med Gáski frá Hofsstöðum blod.
Gärna inte för långt bort i stammen. Kanske Klettur eller Ranversöner. Eller om det finns på mammans sida.
Letar hingst till 2015. Men är svårt då vi inte har någon hingstsida längre där man kan kolla lite lättare.

Vilka hingstar har vi kvar i Sverige med Gáski frá Hofsstöðum blod. Gärna inte för långt bort i stammen. Kanske Klettur eller Ranversöner. Eller om det finns på mammans sida. Letar hingst till 2015. Men är svårt då vi inte har någon hingstsida längre där man kan kolla lite lättare.

Det är förvisso sk*t att det inte finns någon vettig svensk översikt längre. Men vadå Klettur ?

Något oklar aktualitet men sonen Haukur från Skaneyland, barnbarnen Gymir från Kvarnbacka, Oliver fra Eyrarbakka, Prins Kraftur från Os, Kynnir fra Feti, Forni fra Horni, Kraftur från Bringu, Fagur från Snararp, Mjölnir från Aspås, Draumur från Stallgården, Gladur från Stallgården, ...

Klettur frá Hvammi - Gustur fra Holi sonen- som i sin tur är e. Gáski. Tycker Klettur har mycket Gaski i sitt rörelsemönster.

Har nu hittat en i DK som verka riktig fin Glotti frá Sveinatungu- far till Margaretehofs fantastiska Ölnir frá Akranesi, tänk om den kunde komma till sverige.

Om annars någon här inte vet om Haukur fortvarande betäcker eller har kontaktuppgifter till ägaren.
Draumur avkommor är underbara men han lever väll inte längre.

Hoppar in för jag blev nyfiken. Har inte varit med i isis svängen så länge men vad är det som gör att du vill ha Gaski blodet? Min häst har Gaski som farfar´s far :-D

För de har ett fantastisk rörelsemönster och mycket vilja på ett positiv sätt. Sen har vi så pass mycket orri i våra ston så vi måste börja blanda in annat blod om vi vill försätta använda våra egna hingstar och ston i framtiden. Våra uppfödningar är alla väldigt mjuka med mycket tölt och enkla att träna, den mjukheten och lättheten för tölt vill vi gärna behålla och där tro jag Gáski blodet passa mycket bra.

• Gilla
Reactions: Jmt
För de har ett fantastisk rörelsemönster och mycket vilja på ett positiv sätt. Sen har vi så pass mycket orri i våra ston så vi måste börja blanda in annat blod om vi vill försätta använda våra egna hingstar och ston i framtiden. Våra uppfödningar är alla väldigt mjuka med mycket tölt och enkla att träna, den mjukheten och lättheten för tölt vill vi gärna behålla och där tro jag Gáski blodet passa mycket bra.

Tack för svar roligt att lära sig mer om olika blodslinjer. vilja har mitt sto massor av, positiv & framåt. Endast riden 6 mån av mig sedan hon kom från inridningen men är redan duktig

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar