Hingstföl: när kommer "kulorna i grenen"?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tina_tiger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 934
T

tina_tiger

Har ett halvblodsföl på två månader, en hingst. Än så länge har han bara släppt ner den ena testikeln. Veterinären har kännt att den andra finns kvar "uppe".

Mina frågor är: när brukar testiklarna "ramla ner"?

Skiljer det sig mellan stor häst och ponny?

Sv: Hingstföl: när kommer "kulorna i grenen"?

Oj, det kan ta lång tid :)

Vår 3 års hingst hade bara den ena nere, ett Väldigt Bra tag! Men detta gick ju inte för då skulle kastreringen bli stor och omfattande! Samt väldigt dyr! Så vår equiterapeut kom med förslag att sätta några akupunktur nålar! Antigen så funkar det eller inte, sa hon! Nästa dag var andra kulan nere:)

Vårt hingstföl släppte båda kulorna samtidigt innan han var en månad. Jag blev mäkta förvånad, trodde att de skulle vara äldre när de föll ner.

Var/är han storhäst eller ponny?

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: Ceta
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 760
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka