Hingsten Ghareeb

rubytoo

Trådstartare
Någon som vet något om honom förutom att han lämna väldigt fina fälttävlanshästar?

Någon som vet hur man gör för att få tag i sperma efter honom om det nu går öht????

Han hade passat super till mitt sto och de avkommor jag sett efter honom både rör sig bra och hoppar bra.

Han är e. Dancing Brave xx - Shirley Heights xx och har nu 8st avkommor i svår internationell fälttävlan vilket är väldigt meriterande

5411465.jpg

Sv: Hingsten Ghareeb

Är väl bara att slänga iväg ett mail till stuteriet som har honom kommer ju upp som första resultat när man googlar hans namn. Har du tur så finns det fryst att köpa på honom (hmm brukar det finnas även på de fullblodshingstar som normalt verkar via naturlig som ju fullbloden måste göra i fullblodsaveln ? ) De har ju även icke fullblodshingstar så chansen finns ju att de även håller på med semin.

Verkar hingsten inom fullblodsaveln kan han inte verka genom semin, och verkar han genom semin kan han inte verka i fullblodsavel, det är bara antingen eller (och inget fullblod tillverkat genom semin kan någonsin godkännas för reggning i GSB och få löpa på banan.)

Verkar hingsten inom fullblodsaveln kan han inte verka genom semin, och verkar han genom semin kan han inte verka i fullblodsavel, det är bara antingen eller (och inget fullblod tillverkat genom semin kan någonsin godkännas för reggning i GSB och få löpa på banan.)

Att de inte får verka genom båda samtidigt vet jag men tappas för att frysas brukar de ju inte göra under säsong så att säga så logiskt borde de väl kunna tappas och frysas ner innan provtagningarna görs för årets säsong och de börjar verka på naturligt.
Med tanke på att stuteriet ifråga verkar mest inne på fälttävlan så känns det ju som att de kanske även vänder sig utanför galoppvärlden och det borde väl logiskt gå att kombinera detta genom att frysa före säsong och skicka fryst till de som vill avla fälttävlan. Att galoppörer måste vara tillverkade naturligt vet jag (undra när de skall ändra denna artonhundratals regel).

Är väl bara att slänga iväg ett mail till stuteriet som har honom kommer ju upp som första resultat när man googlar hans namn. Har du tur så finns det fryst att köpa på honom (hmm brukar det finnas även på de fullblodshingstar som normalt verkar via naturlig som ju fullbloden måste göra i fullblodsaveln ? ) De har ju även icke fullblodshingstar så chansen finns ju att de även håller på med semin.

Ja det har jag redan gjort ;) men tyvärr inte fått svar, än.

Nästan bud på att åka dit med stoet för de avkommor jag sett är bara :love:

Ja jag vet :(

Nästan så att jag är sugen att skicka dit stoet om det är så att det inte finns fryst på honom.

Var inne och kollade på hemsidan om Ghareeb, han har ju endast avkommor inom halvblodsavel så har tydligen inte verkat inom fullblodsavel alls, trevlig stam på moderns sida, dock finns Lyphard på faderns sida, det blodet har aldrig varit eftertraktat i halvblodsavel pga av hans och hans avkommors extremt dåliga temperament (Lyphard gick under smeknamnet :The Killer, dvs han var totalt ohanterbar, och inom racingkretsar brukade man säga hans avkommer löper bra men efter löpkarriären är det bara * a bullet in the head*)

( vi har ju haft Diaglyphard i avel i sverige och hans avkommor är ju inte direkt kända för sitt milda temperament, samt även hans halvbror Lyphazia som togs ur av pga av avkommornas temperament)

Men vem vet, det behövs kanske lite galenskap i hästen om den ska gå svår fälttävlan;-)

Senast ändrad:

jag hittar inte så många filmer på avkommor, men intressant hingst. Väldigt! Har du sett avkommor på youtube eller var har du hittat de?

jag hittar inte så många filmer på avkommor, men intressant hingst. Väldigt! Har du sett avkommor på youtube eller var har du hittat de?

Har letat runt på saluhästar och där finns det en del mkt fina efter honom.

Här finns en lista på hans tävlande avkommor:

http://www.horseandbreeder.com/progeny.php?thishorse=12309

8st *** avkommor
11st ** avkommor

Det räcker för mig :D

Nu undrar jag bara var man kan få tag i sperma efter honom :confused:

Det är ju väldigt intressant för mig då mitt sto är irländsk.

Var inne och kollade på hemsidan om Ghareeb, han har ju endast avkommor inom halvblodsavel så har tydligen inte verkat inom fullblodsavel alls, trevlig stam på moderns sida, dock finns Lyphard på faderns sida, det blodet har aldrig varit eftertraktat i halvblodsavel pga av hans och hans avkommors extremt dåliga temperament (Lyphard gick under smeknamnet :The Killer, dvs han var totalt ohanterbar, och inom racingkretsar brukade man säga hans avkommer löper bra men efter löpkarriären är det bara * a bullet in the head*)

( vi har ju haft Diaglyphard i avel i sverige och hans avkommor är ju inte direkt kända för sitt milda temperament, samt även hans halvbror Lyphazia som togs ur av pga av avkommornas temperament)

Men vem vet, det behövs kanske lite galenskap i hästen om den ska gå svår fälttävlan;-)

Njaaaa... Lyphard-blod behöver man inte vara speciellt rädd för. Har själv en häst med Lyphardblod i tredje led (precis som det blir på en avkomma e: Ghareeb) och han är snäll som ett lamm, är väl som med alla hästar att det finns bra och dåliga individer. Lyphardblodet skrämmer inte mig iaf.

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 867
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård