Hingsten Cristallo

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camaro
  • Startdatum Startdatum
C

Camaro

Hingsten Cristallo som Henrik von Eckermann rider hoppade mycket fint och verkar intressant tycker jag. Vad finns det för möjligheter om man skulle vilja betäcka med denna hingst? Är det möjligt och hur registreras en ev avkomma? Någon som vet och vad det isåfall kostar?

Sv: Hingsten Cristallo

Cristallo har ju ett stamboksnummer 95307 i ASVH så då kan du söka en en-sto-licens.
Han finns på fryst på Ludgers station och kostar 1500 euro för 2 doser.

Cristallo har ju ett stamboksnummer 95307 i ASVH så då kan du söka en en-sto-licens.
Han finns på fryst på Ludgers station och kostar 1500 euro för 2 doser.

Tack för denna info. Han står med på min hingstlista till nästa år iallafall liksom Inschalla de Muze...

Hej Camaro!
Vad roligt att du också fastnade för honom. Jag blev helt kär:love: När jag såg honom i Globen. Jag pratade också med Cristallos hästskötare. Hon sa att han var en underbart trevlig hingst.

Såg honom åxå i Globen ... Vilka gångarter =) Och hoppa kanon ;)

Tur jag inte har nåt sto att betäcka med... =)

Jag glömde säga att det finns en till Cristallo, en helbror, hos Ludger Beerbaum. Men jag gillar den som Henrik von Eckermann rider. Han heter CRISTALLO I (den andra Cristallo II ).

Jag undrar om någon här på Buke vet om Cristallos pappa. Cornet Obolensky går att betäcka med i Sverige 2012? Han tillhör ju också Ludger Beerbaums hingstar. Men står bara som tävlingshäst för Marco Kutscher. Inte på hingslistan.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈