Hingsten Colman

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elle12
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 420

elle12

Trådstartare
Jag har tidigare varit lite intresserad av hingsten Colman, då enbart efter att ha sett Bleckert Boy hoppa. Nu ser jag att de två främst placerade hästarna i Danska breeders för fyrååringar belades av två avkommor efter Colman, så bra hoppning förärver han verkligen verkar det som. Jag har hittat sidor på nätet med honom, men är det någon som har koll på hans benställ, gångarter och framför allt temperament? Någon som vet om det finns fler avkommor efter honom i Sverige?
Här kan man se videosnutt på honom och bilder på lite avkommor, http://www.hengststation-voelz.de/hengste2006/53117798ab0889001/colman/index.php

Sv: Hingsten Colman

Tyska avkommeindex
Dressyr 105 (85%)
Hoppning 145 (86%)

Index efter 26 testade döttrar (79-82%)
Skritt 105
Trav 98
Galopp 100
Ridbarhet 101
Löshoppning 138

Sv: Hingsten Colman

OK, mycket bra hoppoäng, jag hade dock trott på något högre galoppsiffra.

När det gäller ridbarheten så antar jag att de inte är testade på hinder där?

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Islandshäst Satt och surfade runt på nätet och såg flera uppfödare på Island som hade väldigt unga hingstar i avel, de var bara två eller möjligen...
Svar
5
· Visningar
1 730
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 339
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka