Hingsten channon!

Royal

Trådstartare
Är det någon som har sett channon in action. Har ett fäl efter honom och skulle gärna vilja veta lita mer om honom, gärna om det är fler som har några avkommor efter honom.

Sv: Hingsten channon!

Jag har ett stoföl på drygt 6 månader e. Channon-Maraton-Lansiär. Hon är fux med bläs och mycket söt och vacker, om jag får säga det själv :love:

Här är en bild på henne 4½ månad gammal.
Folvisning-06%20kompr.jpg

Hon fick 47 p på fölvisning (9,8,7,8,6,9). Traven är väl hennes sämsta gångart, men jag tycker att hon har rört sig bättre hemma i trav, i alla fall 7:a mässigt, men på fölvisningnen ville hon knappt trava alls. Mycket trevligt temperament (men det har stoets alla avkommor fått).
Jag såg Channon på hingsttåget nu i våras (såg honom tyvärr inte innan hon betäcktes) och tyckte om vad jag såg, men saknade kanske lite den där "wow-känslan". Ska bli spännande att följa honom upp i unghästtävlingarna. Han har ju gått ganska bra hittills i alla fall.

Vad är det mer för stam på fölet du har?
Vet att ett föl efter honom gick vidare till Riksfölet.

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Vad jag blev glad när jag läste denna tråden, om Channon 1082.
För jag har använt mig utav honom i år, jag tyckte om det jag såg
+ att han har gener ifrån stämpel hingsten Matcho bakom sig som knappt finns i dag inte ens i Tyskland. Han sammanför en massa intressenta blods linjer. Och hans typ har gått i generationer bakom honom, underbar hingst för en överskådlig summa pengar.

Vi har betäckt vårt tyska hannoveranarsto med honom, hon har stammen.

e. Wonderland (Weltmeyer-Lysander)
ue. Werther (Wendekreis-Deichvogt)

Det kommer att bli mkt intressant nästa år.

Lotta

jag harettsto som är linjeavlat påmatcho.
Mest en anmärkning eftersom blodet tydligen inte fanns kvar i större utsträckning.
Dettasto r förövrigt betäckt med Rosevelt.

Channon har jag däremot ingen större koll påmer än hans resultat i unghästtävlingarna.

Så fin hon var, hon har samma halsansättning som min, han är brun med en liten stjärna, vet inte hur man lägger in bild för annars hade jag gjort de.

Jag har ett stoföl på drygt 6 månader e. Channon-Maraton-Lansiär. Hon är fux med bläs och mycket söt och vacker, om jag får säga det själv :love:

Här är en bild på henne 4½ månad gammal.
Folvisning-06%20kompr.jpg

Hon fick 47 p på fölvisning (9,8,7,8,6,9). Traven är väl hennes sämsta gångart, men jag tycker att hon har rört sig bättre hemma i trav, i alla fall 7:a mässigt, men på fölvisningnen ville hon knappt trava alls. Mycket trevligt temperament (men det har stoets alla avkommor fått).
Jag såg Channon på hingsttåget nu i våras (såg honom tyvärr inte innan hon betäcktes) och tyckte om vad jag såg, men saknade kanske lite den där "wow-känslan". Ska bli spännande att följa honom upp i unghästtävlingarna. Han har ju gått ganska bra hittills i alla fall.

Vad är det mer för stam på fölet du har?
Vet att ett föl efter honom gick vidare till Riksfölet.

Här kommer en bild på min channon avkomma, hingst född -06 e channon-hertigen.

Är det någon som har sett channon in action. Har ett fäl efter honom och skulle gärna vilja veta lita mer om honom, gärna om det är fler som har några avkommor efter honom.

Jag har sett honom in action. Han är oerhört karismatisk, en underbar hingst av lättare typen, verkar ha ett fantastiskt lynne dessutom, som komplement till utseendet och gångarterna.

han är ju ung, så därför har han ju inte statistiken bakom sig som hingst gällande avkommorna - men i sig själv gillar jag honom SKARPT, skulle gärna betäcka med honom om jag hade ett sto - men det har jag inte, utan valack :D

varför kontaktar du inte Stuteri Lindevik som har honom och frågar mer? de berättar säkert jättegärna vadhelst du vill veta!

När jag såg honom var han bara 3 o jag tyckte han saknade hingstkaraktär totalt, men i övrigt trevlig.

ja smaken är ju olika. jag gillar den lättare typen, inte så förtjust i megahalsar tex a' la Jackaroo.....
jag såg Channon i vintras och tyckte han var riktigt fin!

Han har säkerligen utvecklats mer sen han var tre. Han var ju rätt valpig då.Har tyvärr inte sett honom sen dess.
Jag gillar också den lättare typen men vill ändå att man ska se en skillnad mellan hingst o sto.

det stämmer ju iochförsig, inte är han det mest maskulina det har du nog rätt i - men finfin......!

Jag provade betäcka med Channon för två år sedan och då var det inte Lindevik som stod som ägare och jag blev lovad film på hingsten eftersom jag bor i norrland är det någon som fick en sådan? Funderar även i år betäcka med honom men på ett annat sto, Jätteintressant att se bilder på avkommor av honom med härstammning.

Jag tycker väldigt mycket om honom för att han är så positiv till arbete. Superridbarhet. Han har inte de största gångarterna på denna jord, men han är så lätt och smidig och skulle nog kunna passa utmärkt till stora ston med mycket gång men som är lite tunga.

Finns det ingen som har några bilder på Channon att lägga in eller på föl, hans släktingar på stosidan osv, vore kul att se, Har LIndevik film på hingsten, varför fick de tillbakar honom? För två år sedan betalade man till Dressage design och han finns fortfarande kvar på deras hemsida.

Men säsongen -05 stod han på Lindevik i alla fall (jag var där med mitt sto nämligen). Dock kommer jag inte ihåg vart man betalade.

Finns det ingen som har några bilder på Channon att lägga in eller på föl, hans släktingar på stosidan osv, vore kul att se, Har LIndevik film på hingsten, varför fick de tillbakar honom? För två år sedan betalade man till Dressage design och han finns fortfarande kvar på deras hemsida.

Har du filmen på channon, den vill jag oxå ha. Du kan inte lägga in den på datan och skicka den till mig? :love: :love: :love:

Han ägs nu av Stuteri Lindevik och Camilla Lindh som också utbildar och tävlar honom.
Har haft förmånen att kunna följa honom "live" under både kvalet till unghäst-VM där han blev 1:a reserv och senare under avels och sportshampionatet och gillar Channon väldigt mycket och det finns mycket wow i honom kan jag lova ;-)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka