Hingsten Cagancho 1017

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LillAmi
  • Startdatum Startdatum
L

LillAmi

Är du någonsom vet något om hingsten Cagancho 1017?
Jag lade märke till denna vackra varelse under pingsttävlingarna på Strömsholm i år och i föltankar som man är så blev han genast en kandidat. Han rörde sig fint, verkade lugn och klok i hantering.
Någon som har något info?

Sv: Hingsten Cagancho 1017

stuteriet jag jobbar på har flera avkommor efter cagancho. ingen är äldre än 3,5 år så än kan man väl inte säga så mkt ridmässigt, men de är stora, snygga, långbenta men propotionerliga med mkt bra teknik vid löshoppning och trevliga rörelser. de är kloka och tänker mycket (kanske lite för mkt...) men inte speciellt lugna, mer alerta, fast det beror ju mer på mamman (e: le mexico, cor de la bryer).
hoppas jag kunde vara till hjälp!

Jag har ridit förbi Caganchos hage med mitt sto några gånger, och coolare hingst får man leta efter, han stod lugnt kvar och tittade. Jag har även träffat honom i stallet, och han är mycket snäll och lugn där.

Tack för svar, jag var osäker på om jag skulle få några eftersom han är rätt så "grön". elle12: Precis vad jag misstänkte. Han var hur cool som helst när jag såg honom på Strömsholm. Så cool så att man blev lite förvånad när han kickade EN gång under segervarvet ;) neferra: vad spännande! Skulle vara kul att se dem. Hur motiverar ägaren sitt val av hingst när han/hon väljer Cagancho?

Har verkligen fått upp ögonen för denna hingst!! Han verkar ge superavkommor. Någon som sett några dåliga avkommor?

haha, kul länk, försökte göra en testparning, och fick först veta att den inte trodde på att namnet var rätt eftersom deras databas innehöll så många stonamn.. När jag klickade på att namnet var rätt så sa den att man bara kunde testpara hundar.. :rofl:

Fler som provat?

Hej! Jag har ett 4årigt sto e: Cagancho. Rekommenderar verkligen alla som vill betäcka med denna hingst att göra det! Mitt sto är jätte lugn och fin i all hantering och har ärvt jätte mycket gång och teknik och Cagancho. Hon har hög ridbarhet och går stadigt i form trots sin unga ålder. Är förvånad över hennes possitiva inställning till allt. Denna nya hingst är värd många ston framöver!:love:

Vad kul att höra!!!

Jag har också köpt en 4åring efter Cagancho o hon är riktigt fin!!
Siktar på final i Falsterbo.

Otroligt smidig med bra gångarter o galoppen är närmast 9 el 10 mässig. Hon galopperar i uppförsbacke.

Har precis fått hem henne till den ryttaren som skall utb henne men det skall bli mkt intressant att följa damen som har humör men är helt otittig på hinder o väder o vind o älskar att hoppa. Nollat alla 8 starter både inomhus o utomhus.

Vad har du på mammans sida?

Någon mer som har avkomma efter honom?

Tror denna hingst kommer bli riktigt populär att betäcka med när hans avkommor visar framfötterna. Calidoblodet förvärver sig bra har jag förstått.

Hej!
Jag har precis köpt en avkomma från Cagancho.
Han är jättelugnt och är otroligt fin. Jättebra psyke och har mkt bra rörelser.
Han är bara 6 år men har redan hoppat bana på 1.20 och löshoppat 1.40.
Han har nog ärvt mkt av Cagancho.
Cagancho är en riktigt bra hingst att betäcka med för alla er som är intresserade :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 342
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 074
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 516
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 759
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv