Hingsten Aer

Cyllene

Trådstartare
Hjälp mig, jag har fått hjärnsläpp. Vem är han? Vad har han gjort och vad har han för stam? Är han 99:a eller 00:a?

Red fram ihop med honom på tävling i helgen (han, min tokstolle och Poohs Nessan - värsta Buketräffen!) och kan inte komma på vem han är...

På samma tävling var Lambourghini med och han imponerade inte det minsta! Snarar tvärtom...

/C

Sv: Hingsten Aer

Han är väl -99 tror jag, blev godkänd som 3åring återkom inte som 4-åring och sen minns jag att han var anmäld förra året men jag minns inte om han inte kom tillstart eller inte lyckades bli godkänd igen.
Är inte hundra dock....

Ja, du har hittat det mesta kanske? Han har stbnr 1014 och det finns ju en del på nätet.

Han gk som 3-åring, det var -02 så han är alltså -99:a. Betäckte 54 ston. Som 4-åring kom han mkt dåligt förberedd till bruksprov (lång och invecklad anledning som skulle innebära personangrepp om jag utvecklade den ;)) och gick ej vidare till fas II.

Som 5-åring var han anmäld men kom ej till start, vet ej varför, men enligt ryktet så behålls han som hingst för att sen kunna gk på prestation.

Jag födde upp ett sto ur årgången -03 som alltså är hans hittills enda, hon harr fullblodsmamma och finns numer hos landslagsryttare i FT :banana: (som själv använt Aer och var intresserad just pga av hennes goda stam, köpte osett).

Vad tyckte du själv om honom?

Vad var det för tävling?

När jag såg Lambourghini gjorde han mycket gott intryck på både mig och mina vänner :)

Aer var snygg och hoppade kanon! Mycket rygg och stora fina språng. Jag såg bara på framhoppningen och han kom ut med 34 fel i 1,10 så jag såg inte vad som hände inne på banan...

Lambourghini såg ut som en korv och hoppade inget märkvärdigt. Tog sig över med 4 fel i både 1 m och 1,10.

Jag ska inte heller komma med några personangrepp men med tanke på ryttaren som red nu i helgen så lär de inte göra några större prestationer...

Lambourghini satsar väl både som dressyr och hopphingst ? Jag har sett honom på två hingstvisningar, dels som fyraåring då visades han i hoppning dels som femåring, då var det dressyr. När jag såg honom hoppade riktigt bra...men det var ju ett tag sen.

Synd att han såg ut som en korv!

Han är på min lista över hingstkandidater, men jag tänkte vänta tills hans avkommor blir ridna innan jag använder honom.

Ska jag vara ärlig så tittade jag inte så noga. Jag reflekterade bara "titta där är Lambourghini och det var inte så värst imponerande".

På en lokal hopptävling SKA en godkänd hingst sticka ut tycker jag. Både vad gäller utstrålning, gångarter och hoppkapacitet. I det här fallet så gjorde han inte det, jag tror inte ens någon reflekterade över att det VAR en hingst.

Men som sagt var, med annan ryttare så kanske... :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 584
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
10 339
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka