L
lelleman
Nu har den kommit! Köpte den i Globen. Wow va fin den är, man kan titta hur länge som helst på alla fina bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var Hip Hop med?Jag tycker att det var tråkigt att så många hingstar saknades som t ex Feliciano. Det gör boken ointressant i mina ögon.
Undrar jag om inte det är straffbart tom?Årets julklapp för alla avelsintresserade! Nu kommer Hingstboken 2009 som presenterar alla hingstar i svensk varmblodsavel 2009.
Har man bara en hingst är 12 000 kr rätt mycket pengar. Sen tycker jag frågan är vart man ska dra gränsen. Vilka "måsten" finns gällande annonsering? En av de minsta annonserna i Ridsport kostar en 8000 kr för en annonsering. Ska man sen ha en hemsida som uppdateras regelbundet samt deltagande i en hingstvisning - så kostar det ännu mer. Bara här har vi en 30 000/år. Då är inget arbete medräknat.
Räknar man med att de flesta hingstar i landet får runt 20 ston så förstår jag att man inte hakar på alla marknadsföringsgrejer - även om det är som du säger - syns man inte finns man inte.
Flera webb-sidor ska dessutom i år göra hingstkataloger online. Hur många ska man vara med på? Ska man betala för att finnas med på "alla", eller ska man själv gissa vilka som kommer räknas?
Jag tycker kanske att blup.se tillsammans med ASVH's avelsblad täcker gott och väl - och där finns alla. Förutsatt att hingstarna har hemsidor där man kan hitta alla övrig info! Eller så faller jag för trycket och betalar för nån av katalogerna online också... Vi får se!
Men den här boken, den tycker jag man ska köpa för att den är så otroligt snyggt gjord!