- Svar: 12
- Visningar: 1 185
Med betäckningssäsongen 2024 i sitt slutskede avslöjar de senaste topplistorna både fortsatt dominans från favoriter och spännande nya utmanare. Här är uppdateringen från den 6 augusti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en dräktig med Pink Floyd och en med Kasper. Har kört 50/50 svenska i år, euron är dyr så man får se om sitt hus lite . De andra jag använt är inte på listan tror jag.Jag använder sällan de hingstarna som finns på topplistorna. Inte för att jag bryr mig om andra har använt samma hingst utan nog mer för jag sällan använder svenskstationerade hingstar. Någon här som använt ngn på listorna i år?
Tycker det är kul att Pink Floyd är så pass mkt använd i år, inte alltid bruksprovsvinnaren blir så mkt använd. Spännande att se hans första årgång nästa år.Jag har en dräktig med Pink Floyd och en med Kasper. Har kört 50/50 svenska i år, euron är dyr så man får se om sitt hus lite . De andra jag använt är inte på listan tror jag.
Man vet ju inte om man använt någon på listorna förrän listorna kommer och då har man ju redan betäckt.
Jag har inte betäckt i år men drömmer om ekonomi att betäcka nästa år.
Vad är det som är så kul? Det är inte fel att ha använt de hingstarna som är på listorna. Jag konstaterade att jag i princip aldrig betäcker med ngn hingst som ligger på topplistorna.Sen förstår jag inte hur man kan använda hingstar med ägare som uppmanar på SMS att stödja unghästutbildare i blåsväder.
Aldrig skulle jag betala till en sån person om jag visste sådant.
Jag tycker det är kul för man vet ju inte om hingsten kommer på nån lista när man betäcker?Vad är det som är så kul? Det är inte fel att ha använt de hingstarna som är på listorna. Jag konstaterade att jag i princip aldrig betäcker med ngn hingst som ligger på topplistorna.
Nu har ju den hingsten en annan ägare också, som kanske inte alls delar den ägarens åsikter om unghästutbildaren. Det finns så mycket skit om många så utvalet måste vara väldigt litet för dig om du ska välja bort alla hingstägare det finns skit om.
Jättekonstigt då att du betäckte med hingsten du har en avkomma efter.Ja tyvärr blir ju utbudet litet men man kan ju ändå välja bort de man själv inte tycker står upp för den etik och moralen man själv står för. .
Kasper hade jag inte alls koll på! Ser jättefin ut.Jag har en dräktig med Pink Floyd och en med Kasper. Har kört 50/50 svenska i år, euron är dyr så man får se om sitt hus lite . De andra jag använt är inte på listan tror jag.
Har han också misshandlat hästar,skickat SMS om ”orättvisor” eller betalat slavlöner osv?Jättekonstigt då att du betäckte med hingsten du har en avkomma efter.
Ja, jag har använt King Olymbrio (fast hm, förra året, menar jag). Då var han inte med på någon topplista, vad jag vet?Jag använder sällan de hingstarna som finns på topplistorna. Inte för att jag bryr mig om andra har använt samma hingst utan nog mer för jag sällan använder svenskstationerade hingstar. Någon här som använt ngn på listorna i år?