Hingstarnas topplista: Säsongen 2024 närmar sig slutet

Jag använder sällan de hingstarna som finns på topplistorna. Inte för att jag bryr mig om andra har använt samma hingst utan nog mer för jag sällan använder svenskstationerade hingstar. Någon här som använt ngn på listorna i år?

Man vet ju inte om man använt någon på listorna förrän listorna kommer :rofl: och då har man ju redan betäckt.
Jag har inte betäckt i år men drömmer om ekonomi att betäcka nästa år.

Sen förstår jag inte hur man kan använda hingstar med ägare som uppmanar på SMS att stödja unghästutbildare i blåsväder.
Aldrig skulle jag betala till en sån person om jag visste sådant.

Jag använder sällan de hingstarna som finns på topplistorna. Inte för att jag bryr mig om andra har använt samma hingst utan nog mer för jag sällan använder svenskstationerade hingstar. Någon här som använt ngn på listorna i år?
Jag har en dräktig med Pink Floyd och en med Kasper. Har kört 50/50 svenska i år, euron är dyr så man får se om sitt hus lite 😊. De andra jag använt är inte på listan tror jag.

Man vet ju inte om man använt någon på listorna förrän listorna kommer :rofl: och då har man ju redan betäckt.
Jag har inte betäckt i år men drömmer om ekonomi att betäcka nästa år.
Sen förstår jag inte hur man kan använda hingstar med ägare som uppmanar på SMS att stödja unghästutbildare i blåsväder.
Aldrig skulle jag betala till en sån person om jag visste sådant.
Vad är det som är så kul? Det är inte fel att ha använt de hingstarna som är på listorna. Jag konstaterade att jag i princip aldrig betäcker med ngn hingst som ligger på topplistorna.

Nu har ju den hingsten en annan ägare också, som kanske inte alls delar den ägarens åsikter om unghästutbildaren. Det finns så mycket skit om många så utvalet måste vara väldigt litet för dig om du ska välja bort alla hingstägare det finns skit om.

Vad är det som är så kul? Det är inte fel att ha använt de hingstarna som är på listorna. Jag konstaterade att jag i princip aldrig betäcker med ngn hingst som ligger på topplistorna.

Nu har ju den hingsten en annan ägare också, som kanske inte alls delar den ägarens åsikter om unghästutbildaren. Det finns så mycket skit om många så utvalet måste vara väldigt litet för dig om du ska välja bort alla hingstägare det finns skit om.
Jag tycker det är kul för man vet ju inte om hingsten kommer på nån lista när man betäcker?
Ja tyvärr blir ju utbudet litet men man kan ju ändå välja bort de man själv inte tycker står upp för den etik och moralen man själv står för. Det är ju det enda man kan göra. Om man vet det.

Ja, jag har använt King Olymbrio (fast hm, förra året, menar jag). Då var han inte med på någon topplista, vad jag vet?

Motivet till mitt val var att välja en hingst som inte hade långa eller lite veka kotor, och då blev urvalet ganska snävt.

Men många vill nog ha det som är populärt, och väljer efter listan?

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar