Amulet är en snygging, tycker jag.
Brun, 166 cm.
Han gjorde ett mycket bra bruksprov.
Jämna siffror med extra + för gångarterna.
Hingsthoppningarna gick också bra för honom, och därefter har han hoppat svår med framgång....
Hans avkommor hoppar bra och är eftertraktade.
Vad gäller Lucky Boy xx, så är ju smaken som baken, delad!
Han anses ju vara en "stämpelhingst" och den som bidrog till den moderna sporthästen i Holland.
Jag har ridit både Lucky Boy avkommor, och avkommor han är morfar till, så jag måste ha haft tur som inte har haft problem med eventuell skarphet.
Han har ju producerat ett ton tävlingshästar, och har avkommor som vunnit världscupen, EM, VM och OS....
Han har producerat ett "gäng" hingstar och är själv motsvarande ELIT premierad, vilket är sällsynt på fullblod..
Vad gäller hingstar, är han bla far till:
A Lucky One, Beaujolais, Bonheur, Brown Boy, Brown Boy, Candyboy, Casanova, Columbus, Dannyboy, Darnels, Dax, Derrik, Dutchboy, Lucky A, Lucky Bua, Naturel, Nooitgedacht, Obrecht, Octroii, Olympus, Omega, Ordonnans, Picassa della Flor, Telex, Texas, Victorie, Windsor och Zion.
Han är morfar till:
Balder, Baltimore, Beach Boy, Boston, Cocmos, Cordes-Boy-VZ, Cosmos, Creool, Daimler, Dammen , Ditmar, Doerak, Dublin, Elberton, Elcaro, Furore, Gasperboy, Gentleman, Graham, Grand Coeur, Grandriver, Hamar, Haydn, Hercos, Highlight, Jabot, Jacomar, Jeopardy, Kanador, Karlstad, Lucky Him, Optimist, Rolex, Urban, Wellington och Zaire
Flera av dessa är/har varit verksamma i Sverige, som du ser.
Han har i alla fall varit betydningsfull i aveln!
Både vad det gäller att producera både tävlingshästar, som avelsdjur.
Lycka till med din fina häst!