Hingstår???

toughcookie

Trådstartare
alla ni som har fått föl i år, har ni fått ston eller hingstar?? Vi har fått 4 föl av 15 nu och alla är hingstar, börjar undra om det blivit några ston alls i år då en annan uppfödare jag känner, hittills har fått 7 hingstar av 7 möjliga.........

Där jag praktiserade var deras fyra första föl hingstar, de andra har ej kommit ännu..

Glöm det.. enligt testet ska du få ett sto :cool: :D

Jag däremot ska ju få två hingstföl, ville faktiskt få ett stoföl från ett 'visst' sto.. pappan börjar bli liiite gammal nu :(

Jag vet... :( Närå, det absolut viktigaste är att allt går bra. Men med just det här stoet och den hingsten (moderlivsimport) vore det skoj med en hingst. :) Testet får med andra ord gärna ha fel för en gångs skull...

Hoppas jag inte! Enligt testet ska min få ett stoföl och det är dessutom vad jag vill ha! ;)

Man pendlar stoet med tex en vigselring och tagel ur svansen. Men du kan läsa mer under tråden som bara handlar om det! Heter test:sto eller hingstföl och finns här på sidan. :)

Mig får det inte slå fel för. När jag testade visade det sto och det vill jag ha. Fast det viktigaste är ju att dom är välskapta och att dom överlever.

Min svärmor skrämde nästan livet av mig idag.

Satt och skrev räkningar när hon kommer och säger att shady fått tvillingar. Hjärtat höll på att hoppa ur kroppen och tankarna snurrade, ute tvillingar och fem veckor förtidigt.

Slängde mig iväg för att titta i fönstret, men hann bara halvvägs när det gick upp för mig att hon drev med mig.

Det var alltså två rådjur som gick bakom rumpan på henne och åt. Inte snällt gjort, men efteråt skrattade vi ganska ordentligt.

Hon visste heller ej om vad som hänt med kompisens föl. Hade hon vetat det hade hon aldrig sagt så.

nä, nu ger jag snart upp! Fick femte fölet inatt, och mycket riktigt blev det en HINGST :crazy: Visserligen jättegullig fux med strumpor upp över knäna båda fram, sockor båda bak o en jättebred bläs. :love:Men var han tvungen att vara hingst..........

Misstänkte det när jag såg att du var från Täby. Trevligt ställe, har själv bott där och ridit på galoppen men det var på 80 talet.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka