Hingstar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mia
  • Startdatum Startdatum
M

mia

Det är så att jag funderar på att ta föl efter mitt varmblods sto, men vart kan man hitta hingstar?
Visst finns det hingst kataloger va? Vart kan man få tag på dem?

MVh / Mia

Varmblod är ju en rätt diffus beskrivning...

Men om det är en varmblodig travare så finns katalogen att beställa på Travsport , men jag tror inte den nya katalogen är ute än...

/// ghost

Jojomensan, den kom idag!
Annars är ju ett tips att köpa travrondens vinternummer. Där är så gott som alla hingstar med.

Som vanligt är man inte uppdaterad alltså ;)
Fast det är ju inte aktuellt för oss i år, om det inte händer något katastrofalt om 7 veckor...

/// ghost

Okej, Jaopps, det är en varmblodig travare..
Ska köpa den tidningen då !

Men vinternummret av travronden kan man köpa det i någon affär eller måste man skicka efter det?
Såg att man kunde skicka efter det på internet för 186 kronor..

OCh hingstkatalogen som man skulle kunna köpa på travsport.se hittar jag inte..? Är det jag som är dum eller finns den inte där? :)

Sorry, förr fanns det en underrubrik som hette böcker och publikationer där (under info & regler). Men vi lever ju i en föränderlig värld så den verkar vara borttagen nu.

Om man söker på ordet "böcker" så kommer 2003:s hingstkatalog upp.

Saxat från den notisen:
"Beställ genom att sätta in beloppet på
STC:s pg 15 80 30-7. (Kostade 180 kr förra året)

Eller använd e-post: stcinfo@travsport.se
alt faxa: 08-98 78 28
så skickar vi mot postförskott. Då tillkommer 38 kr."

Jag skulle nog ringa STC och fråga... :)

Mvh ghost

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka