hej,,nej det hela började med att jag köpte ett flugtäcke,och hade det på min åring då hon var skadad och tvungen att stå i utebox,,hon hade det på sig ett par ggr bara,sedan la jag undan det,och hon gick utan.Senare när hon gick ihop med shettis hingsten,så provade jag en dag att sätta på henne flutäcket igen,som legat i skåpet under ett par veckor.Då blev shettisen HELT GALEN och bara skulle betäcka henne hela tiden,vilket han inte alls är intresserad av annars!!Jag fick rusa in i hagen och få av henne det,hängde täcket då över staketet,och då går han fram och står och luktar på täcket och små gnäggar o frustar ,då minsann var inte stot intressant längre,precis som innan hon fick på sig täcket..Då tänkte jag att det berodde på att täcket legat i skåpet ihop med andra täcken som mitt äldre sto haft,som då säkert luktade brusnt eller dyl,,så jag tvättade rent flugtäcket,men fortfarande var han lika galen,så till slut sålde jag det och åkte och köpte ett sprillans nytt från affären,och provade,men NEEJ samma visa 'SUCK'...
Därefter sätts det inte på nåt mer täcke på henne
..
Sedan har vi en till hingst i vårt stall,ett hbl.Han är hag kompis med en vallack,och det går toppen bra,sedan en dag när dom stog inne,så hade vallacken på sig ett svett täcke då han var ny duschad,plötsligt så blir hingsten hel galen (dom är även box grannar) och gör sig redo att betäcka genom gallret och väggen,,
han blev altså helkär,bara för att kompisen fick på sig täcke,..Det var då vi började undra om fler hinsgtar beter sig såhär mot hästar med täcken?!!Det är ju mkt lustigt..