Hingstar som tänder på täcken???

A

Angela

Hej,vi har två hingstar i vårt stall som båda "tänder" på täcken,jag kan inte ha flugtäcke på min för då blir shettis hingsten GALEN och ska bara betäcka,,samma sak med den andra hingsten (ett hbl) han blir ocå hel galen när hag kompisen har täcke,,har fler varit med om samma sak?Vad är det frågan om? :rofl:
mvh

Hahha va roligt det låter :rofl:
Jag har ingen aning varför dom gör så :crazy:

Tända på täcken.. Det visste ja inte att någon gjorde :D

Kan det vara så att något sto har haft täckerna :idea:Eller att täckerna har hängt eller legat nära ett stotäcke :confused:

:rofl: har nån av stona haft på sig dom täckena när dom har brunstat?? om dom har det, och hingstarna komemr ihåg det, så kanske dom inte tänker sig för utan bara "hoppar på".. :idea:

:rofl: Det låter som min hanhund! Han vill alltid para tex filtar och sånt, ska dominera liksom... Suck... dessa pojkar! :crazy: :D :rofl:

joo min hingst ska alltid lukta på stonas täcken .. det luktar ju flicka helt enkelt :)

hej,,nej det hela började med att jag köpte ett flugtäcke,och hade det på min åring då hon var skadad och tvungen att stå i utebox,,hon hade det på sig ett par ggr bara,sedan la jag undan det,och hon gick utan.Senare när hon gick ihop med shettis hingsten,så provade jag en dag att sätta på henne flutäcket igen,som legat i skåpet under ett par veckor.Då blev shettisen HELT GALEN och bara skulle betäcka henne hela tiden,vilket han inte alls är intresserad av annars!!Jag fick rusa in i hagen och få av henne det,hängde täcket då över staketet,och då går han fram och står och luktar på täcket och små gnäggar o frustar ,då minsann var inte stot intressant längre,precis som innan hon fick på sig täcket..Då tänkte jag att det berodde på att täcket legat i skåpet ihop med andra täcken som mitt äldre sto haft,som då säkert luktade brusnt eller dyl,,så jag tvättade rent flugtäcket,men fortfarande var han lika galen,så till slut sålde jag det och åkte och köpte ett sprillans nytt från affären,och provade,men NEEJ samma visa 'SUCK'...
Därefter sätts det inte på nåt mer täcke på henne :D :mad:..
Sedan har vi en till hingst i vårt stall,ett hbl.Han är hag kompis med en vallack,och det går toppen bra,sedan en dag när dom stog inne,så hade vallacken på sig ett svett täcke då han var ny duschad,plötsligt så blir hingsten hel galen (dom är även box grannar) och gör sig redo att betäcka genom gallret och väggen,, :love:han blev altså helkär,bara för att kompisen fick på sig täcke,..Det var då vi började undra om fler hinsgtar beter sig såhär mot hästar med täcken?!!Det är ju mkt lustigt..
:rofl:

jag vet inte om det stämmer, men jaghar hört att vissa hingstar "tänder" på vissa färger. När jag var mindre så fanns det en kvinna som sysslade med halvblodsavel som hade stallet bredvid vår ridskola. Hon hade en hingst som vägrade att betäcka skimmlar, men om man la på ett täcke på dem så gick det bra. Kanske var så i ditt fall också? :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 376
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar