Hingstar som ger avkommor med bra längd

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
H

Half moon

Som jag tidigare skrivit så är min märr ganska kort i rocken ca 165 hög och 135 lång... inte konstigt hon slog på sig :angel:... Vet inte än hur hennes avkommor präglas av den biten för första fölet kommer ju till våren.... Så min fundering är finns det några speciella hingstar som ger avkommor med bra längd... hur ger ex Super Photo Kosmos han är ju kort i kroppen själv....

Sv: Hingstar som ger avkommor med bra längd

Som jag tidigare skrivit så är min märr ganska kort i rocken ca 165 hög och 135 lång... inte konstigt hon slog på sig :angel:... Vet inte än hur hennes avkommor präglas av den biten för första fölet kommer ju till våren.... Så min fundering är finns det några speciella hingstar som ger avkommor med bra längd... hur ger ex Super Photo Kosmos han är ju kort i kroppen själv....

135 cm lång?? Var har du mätat då? För det kan väl inte vara möjligt med en SÅ kort häst?
Hingstar som lämnar långa hästar vet jag inte så här rakt av. Jag har /haft två efter Smasher, båda har haft bra längd på rätt sätt (inte bara lång rygg) men om han lämnar långt generellt vet jag inte.

Sägar som oki...det kan inte vara möjligt. Och OM det ör det så kanske du inte skulle avla på henne :
Jag har 3 långa hästar, dom är 10 +
en är efter Qlorest du Vivier
en e San Pellegrino och en efter starchip entrprise
om fom generellt lämnar länga hästar vet jag inte och den efter san pellegrino har qlorestmärren som mamma

Ska ut o mäta kan ha blivit fel återkommer med resultat.... hon ser ju inte
opropertionerlig ut....

Rätt mått kommer här höjd ca 158 längd ca 157...
låter lite mer naturligt.... vet int va jag tänkte på innan inte en siffra rätt :o

Rätt mått kommer här höjd ca 158 längd ca 157...
låter lite mer naturligt.... vet int va jag tänkte på innan inte en siffra rätt :o

:rofl:
Lite skillnad blev det på höjden också...
Men då får hon väl räknas som någorlunda normal då iaf. ;)

jag har en smasher-avkomma, hon är liten som en plutt, men drar samma längd på ryggstycket som sin 15cm högre syster.
hon har 140 i täcken..
jag tror på smasher, han verkar lämna avkommor med vettiga proportioner.. :idea:

:rofl:
Lite skillnad blev det på höjden också...
Men då får hon väl räknas som någorlunda normal då iaf. ;)

Japp vet inte måste väl haft "måttbandet" dubbelt eller något.... inhandling av mätkäpp snarast!!!!
därför kan jag ju inte säga att måttet är på milimetern rätt...
så dumt det kan bli... :rofl: hade precis gått upp när ja skrev tråden (jobbat natt) så huvudet var väl kvar i sängen.... Det hade ju inte skadat om hennes avkommer blir något längre.... som sakt det var därför jag startade tråden för att höra om det var någon speciell hingst som gav avkommor med + på längden.... men de e ju inte lätt att svara på... ville bara höra mig för... Och ge alla ett gott skratt imed att det blev såpass FEL :o

Det asgarvet bjöd du på !!!! :p:p:p

Ja verkligen. :D

Utan att veta hur de lämnar så här är iaf en liten lista på hingstar som är 5 % eller mer långa än höga (hingstar & hingsthållare 2008)
Amer I Can
Couch Doctor
Express It
Gentle Star
Indian Silver
Lindy Lane
Running Sea
Steinlager
Broadway Hall

Om jag lånar en knapp här då och spånar vidare på långa hingstar. Vilka hingstar ger en lång liggande bog med bra djup respektive vilka ger ett lååångt sluttande kors?

Hej, Gentle Star är känd för att lägga långa avkommor.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: valvis
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 382
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar