A
Allimac76
Sv: Hingstar plågas till döds!
Jag köper inte de här argumenten överhuvudtaget. Då djur slåss i naturen är det av naturliga orsaker.
Att hetsa dem i på begränsad yta är endast lidande för djuret. Det är inget de MÅSTE göra för sin överlevnad eller sina geners överlevnad. Det är en konstgjord situation skapad av korkade människor, finns ingen vinning för djuren.
Nej jag tycker inte om företeelsen att ha organiserade slagsmål oavsett om det gäller människor eller djur, men vare sig hundarna eller tupparna lider när dom slåss eftersom de följer sina naturliga instinkter och är fullpumpade med adrenalin.
Efteråt kan de ju må dåligt och ha ont om de blivit illa tilltufsade men tveksamt om de lider under själva stridsmomentet.
Förresten har jag träffat folk som har riktiga stridstuppar utomlands och sällan har man väl hört talas om mer omhuldade hönsfåglar. Då har faktiskt hönsen i ägg och köttproduktion det sämre här i Sverige i stordriftsanläggningarna.
Däremot är det riktigt illa när man har slagsmål mellan olika arter. Tex man bussar hundar på en gris etc. Då skapar man ju inte en kampsituation utan en jaktsituation där det ena djuret blir jaktbytet.
/KT
Jag köper inte de här argumenten överhuvudtaget. Då djur slåss i naturen är det av naturliga orsaker.
Att hetsa dem i på begränsad yta är endast lidande för djuret. Det är inget de MÅSTE göra för sin överlevnad eller sina geners överlevnad. Det är en konstgjord situation skapad av korkade människor, finns ingen vinning för djuren.