Hingstar fram för bruksprov?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Vilka av hingstarna vid champonatet och auktionen nere i Falsterbo tror/vet ni kommer fram till bruksprovet nästa år?

Det fanns en del fina grabbar nere flyinge under unghästchampionatet både i hoppning och dressyr! Vilka tror ni kommer fram till provet nästa år? Vilka vill ni se fram till provet?

Är det kanske tom någon här inne som ska visa fram någon hingst? Och vilka nya spermaimporter är på gång?

Ny skvallertråd och spekulationstråd inför brukspovet 2009 alltså :D :angel:

Såg föresten att Wladimir OA fått nya delägare! Grattis till fina hingsten! :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstar fram för bruksprov?

Eftersom jag har haft lite kontakt med Emils (Etrusco - Landlord) mammas ägare så tror jag att han ev kan vara aktuell. Men det är verkligen på nivån min mosters kompis systers fasters barnbarn :D.

Enligt Ifversons bogg ska Detroit e Don Frederico - Aarking xx visas i vår.

Jag har en el två nya importer på gång men inget är klart.

PS. Såg du att Carland vann en klass i Odense i helgen med Ahlmann?

Enligt Ifversons bogg ska Detroit e Don Frederico - Aarking xx visas i vår.
Såg det också!

PS. Såg du att Carland vann en klass i Odense i helgen med Ahlmann?[/QUOTE]Nej gjorde han!? Va kul! :)

Du får återkomma med dina hingstar om/när det blir klart då! :bow:

Eftersom jag har haft lite kontakt med Emils (Etrusco - Landlord) mammas ägare så tror jag att han ev kan vara aktuell. Men det är verkligen på nivån min mosters kompis systers fasters barnbarn :D.
Den hingsten hade en stor plats i mitt hjärta nere på Flyinge! :cool:

Han har ett fantastiskt möderne! Och Etrusco verkar ju ha nedärvt sig väl hittills.

Falsterbo, förresten :confused:.

;)
Nej jag menar försås Flyinge och inte hingstarna som var med i Falsterbo :D Jag får nog skylla på allför många sena nätter och tidiga mornar den här veckan :angel: :laugh:

Såg föresten att Wladimir OA fått nya delägare! Grattis till fina hingsten! :bow:

Tack för det! Det blir ju ännu roligare med tanke på resultaten i helgen där han vann öppna 5-årschampionatet efter att ha varit etta alla tre omgångarna! Han är ju redan godkänd men nu ska han kombinera sport o avel (han var ju inte i avel i år). Oooops, var det reklam kanske? Sorry!:angel::D

Hälsn Ann

Vilka av hingstarna vid champonatet och auktionen nere i Falsterbo tror/vet ni kommer fram till bruksprovet nästa år?

Det fanns en del fina grabbar nere flyinge under unghästchampionatet både i hoppning och dressyr! Vilka tror ni kommer fram till provet nästa år? Vilka vill ni se fram till provet?

Jag hoppas att treårshingsten Maserati e Metall-Tip Top - Magritte kommer till bruksprovet nästa år och blir godkänd! Han kom ju tvåa nere i Flyinge igår och jag är smått förälskad:love: Men bara liiite partisk:angel: eftersom mitt avelssto som dog i våras är hans mormor. Nu har jag en liten moster till honom här hemma:D

Sedan gillade jag även Detroit så det kommer vara kul att se honom i februari!

Håller med dig om Maserati!

Tyckte mycket om honom på bruks i år men förstår varför han inte gick igenom och hoppas att han utvecklats åt rätt håll så att han godkänns nästa år.

kl

Inte med på championaten, men från auktionen i Flyinge så hoppas jag på att Quick Cash och Bibenbreaker visas;)

I en annan tråd sas det att Digital VT ska visas. Den tyckte jag var fin.

KL

jag tror att Karin Matssons häst Xet skall visas. Cornetto-Watzman.

den är riktigt fin!! Vet att malin varit o ridit den men att Peder nog skall ta den först.

domarna efterlyser tydligen en Cornettoson o han var välkommen mkt pga det oxå om jag förstod det hela rätt.

Skulle väl tro att Flyinge försöker att få fram den de köpte, - Stakkato Gold- Argentan. Hette den Stargentan? Annars hade de väl inte köpt den!

Den hoppade bäst på uttagningen innan auktionen, och det var säkert någon från Flyinge där och tittade redan på uttagningen.

Jag har en film på honom när han hoppar i Tyskland, innan han blev köpt. Där hoppar han också kanonbra!

Hoppas med på Maserati igen! Även jag en aning partisk då han är bror (samma möderne) till mitt sto! :D

Oj vad roligt, det har jag helt missat! Kan man hitta omdöme, poäng någonstans?

kl

Jag hoppas att några av läckerbitarna som nyligen premierades i Verden blir godkända i vår och att samarbetet med Danmark fortsätter för de som tidigare haft det tagit in sperma från olika danska stuterier till Sverige.
Då kunde vi få till gång till, förutom den Florestan-Wolkenstein II som inköptes till Sverige och som jag hoppas blir godkänd här i vår, även
Stakkato - Goodman ( inköpt av Katrinelund)
Cornet Obolensky -Le Vainquer (inköpt av Katrinelund)
Stedinger - De Niro (inköpt av Katrinelund)
Belissimo M -Weltmeyer ( inköpt av Blue Hors/Schockemöhle)

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: clownen
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka