Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag oftast hört om när det gäller tjuvbetckningar är lösaktiga ston som tar sig in till hingsten och inte tvärt om...
Ska man tro vissa hingstägare så är deras egna hingstar närmast impotenta slöfockar som inte vaknar förrän stona krånglar sig in under buken på dem.
Därför att jag ifrågasätter om det verkligen är så... om jag tar mitt ansvar som hingstägare och det ändå kravlar över ett sto... När har jag tagit "tillräckligt" med ansvar som hingsthållare.. Jag får då aldrig svar på denn afråga..Lagen säger att man som hingstägare är ansvarig, det innebär inte att någon oansvarig människa ska underlätta för ett sto att tjuvbetäckas! HUR kan du få ett ägaransvar till att övergå till "laglig" tjuvbetäckning? Gör du dig korkad med flit i dina inlägg?
Så länge en person äger en hingst har den således strikt ansvar, såvida den inte är installad hos någon och man kontraktledes överför ansvaret på den hyresvärden. Det är skit samma om den står inlåst, hingstägaren ansvarar för den!
Så du menar- Att det alltid är den som ansvarar för hingstens skuld om stoet blir betäckt... det finns alltså inte en chans att det är "stoägarens" ansvar what so ever om stoet tar sig in till hingsten?Det är skit samma om den står inlåst, hingstägaren ansvarar för den!
Du lilla Gumman! Förlåt att jag inte uttrycker mig så bra i skrift att jag får dig att förstå vad det var jag undrade över!Nu kan jag inte hålla mig längre, du är mer än lovligt korkad
Jag har inte pratar om att släppa in mitt sto- det ser jag inte som att stoet tar sig in till hingsten! Utan min fråga var- när hingstägaren har uppfyllt de krav som lagen ställer och inte längre hålls ansvarig för en tjuvbetäckning...Om stoet tar sig in till hingsten själv är det normalt den som är ansvarig för hinsten som får ta smällen. Släpper du in ett sto till hingsten så är du ansvarig och kan i värsta fall bli åtalad för det.