Hingst val? Tips

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
E

evrebellma

Planen är att betäcka mitt sto nästa år. Men med vad?
Har tyvärr ingen bild än så länge men ska försöka fixa det.
Lite info:
fux sto f 2003 e Cortus u sto med 10-10 hoppning ue Eminent
sen Rote Boldt.
Stoet själv har tyvärr ej hunnit prestera ngt men förhoppningsvis ska hon gå stadigt runt 110 klasser till senhösten/ våren.
167 mkh, väldigt gummibollsaktig att sitta på!:bump:
Fin modell, kanske lite "tjejhäst". Normal rygg men ej åt det långa hållet, välformad bakdel. En anings korta framben (om man tittar med det kritiska ögat). Men med bra halsansättning.
Bra galopp - bakbensaktivitet, ok skritt. Ok trav.

Det jag hade önskat av hingst- gärna runt 175 mkh, långbent så framdelen kommer upp då hennes bakdel är det inget fel på!
Väl ansatt hals gärna en anings långlinjerad (ej ngt ihopkrull..)
Gångarter med lite register i men dem ska ta dig framåt, eftersom hon mest är uppåt;) Hoppa hus:D Kvicka framben.

Har jag tänkt lite rätt?
Va skulle ni tipsat om?

Alltid varit en sucker för Contender:love:
Hade ngt från honom varit att titta på?

Sv: Hingst val? Tips

Jag skulle titta på Callahan om jag var du! Fast jag är ju partisk då min fölis är efter honom :love:

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 794
Senast: Görel
·
Avel Ska betäcka mitt sto om allt går som det ska i vår. Men har big beslutsångerst. Då jag för det första inte kan ett ord finska, och inte...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 189
Senast: chm
·
E
Avel Hej! Jag går runt och funderar lite om eventuella hingstar till mitt sto. Har inte bestämt när jag ska ta föl, bara att jag ska =)...
2
Svar
25
· Visningar
4 524
Senast: pastejja
·
Avel Funderar på att betäcka mitt PRE-korsningssto med en halvblodshingst för att få en avkomma lämplig för dressyr. Hon har varit skadad...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: pepinopre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama