Hingst Tips!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Chivita
  • Startdatum Startdatum
C

Chivita

Funderar 2005 att ta föl på min häst.
Det blir första gången.....
Hon är registrerad i ASVH och hennes mor i Svensk ridponny.

Hon är E: Koncerx xx EU. Espri ox UU: Welsh/Arab

Vad tror ni?! Engelskt fullblod eller Arabiskt fullblod?
Hjälp o tips önskas!

Sv: Hingst Tips!

Lite beroende på vad du själv vill ha men vill du ha en säljbar häst som lämpar sig för allround hade jag nog siktat på ett engelskt fullblod.

Sv: Hingst Tips!

börja med att ställa dig frågan vad du vill att det ska bli för avkomma, storlek, egenskaper, användningsområde mm.
Sen värderar du stoets egenskaper, huruvida hon kan ge dig den avkomma du vill ha och vilka egenskaper hingsten bör han för att komplettera stoet så väl som möjligt för att nå målet.

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: Myrten
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 648
Senast: maria_b
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka