Hingst till new forest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stackarps Juliette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 101
S

Stackarps Juliette

Hej jag har ett new forest sto jag ska betäcka med en new forest,halvblod eller conemara och jag undrar därför om ni har några förslag? det ska helst bli en d-ponny:bump::bump::confused:

Sv: Hingst till new forest

Jag tycker absolut du ska betäcka med en New Forest! Betäcker du med ett halvblod är det en STOR chans att den växer över ponnymåttet! Och personligen förstår jag inte varför man skulle blanda in Connemara? Vem du ska betäcka med beror ju mycket på stammen på ditt sto

Jag håller med Dania, klart du ska betäcka med en NF! NF är trevliga hållbara ponniers med många hingstar att välja på så varför börja korsa?

Absolut med en new forest hingst!

New forestrasen har ju många fina TÄVLANDE hingstar! Bara att välja:)- ring din uppfödare och be dom om avelsråd - där har du en guldgruva att gräva ur:D

De korsningar connemara/new forest jag sett har absolut inte imponerat nämnvärt, för mig finns det ingen anledning alls att korsa dessa två raser - de är bäst var och en för sig...

Varför man skulle para med PRE kan jag överhuvudtaget inte alls förstå i detta fallet... Vad vill du få ut av det?:confused:

Jaa jag ska nog betäcka med en new forest det blir nog bäst så:banana:

Jag och min mamma tror faktiskt att det skulle bli fint med en connemara och new forst
men det är inte så lätt när man är tolv år

Senast ändrad av en moderator:

AA jag ska nog betäcka med en new forest det blir nog bäst så men vet du nån bra hingst.

Det var bara nått jag hadde fått för mig för jag trodde det skulle bli bra. Men jag är ju bara tolv så att det är inte så lätt.

Jag ska betäcka md en new forest så att alla kan va lugna

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 033
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på