Hingst till denna?

jasseeh

Trådstartare
Sv: Hingst till denna?

En med bättre hals och eventuellt kortare rygg. Och helt fritt ifrån Capitol.

Kanske Armani Code eller Magic Park.
 
Sv: Hingst till denna?

För att hon har redan dubbelt Capitol och min högst amatörmässiga gissning är det är det som gör att hennes hals ser ut som den gör - hade du inte skrivit stammen hade jag trott den var efter Cardento ;)
 
Sv: Hingst till denna?

På vilket sätt är hennes hals konstig? Kul att veta ;) ja, de är fler som tror att hon är efter Cardento! Tar jag dock ganska positivt, ville egentligen betäcka henne med honom men kanske dumt då ;)
 
Sv: Hingst till denna?

jag har 2 hästar efter cardento och dåliga halsar har dom då inte...tvärtom.

jag skulle inte vara rädd för att ta hingst med capitolblod heller, är ju många som linjeavlar just på den för att det blir bra.


Nu vet jag inte alls hur stoet hoppar eller hur hennes galopp är men jag skulle nog tagit en titt på verdi om jag var du.
 
Sv: Hingst till denna?

Om ts skulle ta cardento på det stoet så är det INTE linjeavel utan INavel.
Men med tanke på vad du avlar på så blir man inte förvånad av att du rek.det.
 
Sv: Hingst till denna?

Den är kort och har mindre bra ansättning vad jag kan se. Synd att du inte har ngn bild utan inspänning eller som inte är under ryttare för då ser man exteriören mer.
 
Sv: Hingst till denna?

Som sagt, vore bra med en uppställd bild för hon ser ut att ha extremt kort hals.
 
Sv: Hingst till denna?

Om ts skulle ta cardento på det stoet så är det INTE linjeavel utan INavel.
Men med tanke på vad du avlar på så blir man inte förvånad av att du rek.det.

TS sto var inte efter Cardento !! Jag rekommenderade VERDI förresten.

Och ditt skitsnack kan du ge dig med direkt, jag har ett sto på betäckning och det är definitivt inget skit, toppstammad häst med kapacitet som du bara kan drömma om, så lägg ner. Förresten så kan man anmäla förtal.
 
Sv: Hingst till denna?

Här kommer några bilder på hennes exteriör. Dock inga bra bilder, men kanske duger. Sen behöver ni väl inte tjafsa eller diskutera massa annat här, det får ni gärna ta privat. Skall absolut ta mig en titt på Verdi :)

b58961.jpg

b58962.jpg

b58963.jpg

b58964.jpg
 
Sv: Hingst till denna?

Jag säger igen, leta efter en hingst med lång välansatt hals om du vill ha en fölunge med möjlighet till bättre exteriör och som inte är så mkt i framvikt. Jag tror att både Magic Park och Armani Code kan göra plus på halsen. Båda två rör sig dessutom bra (och hoppar förstås bra). Cosmeo tror jag också skulle kunna passa eller Toulouse. Verdi vet jag inte om jag skulle tycka var så jättebra på ett sto som själv är i framvikt.

Det finns massor av Capitolfria hingstar att välja på.
 
Sv: Hingst till denna?

Ok! Tycker inte hon ser så förskräcklig ut men.. Gillar dock ingen av de hingstarna du skrev, är ute efter lite mer "kända" hingstar. Tack ändå! :)
 
Sv: Hingst till denna?

Fördelarna med Armani Code och Magic Park är bl.a. just att de är unga! Att betäcka med en äldre (som jag tolkade ditt sökande efter mer kända hingstar) gör att man kan hamna efter i avelsframsteget. För högst avelsframsteg bör unga, lovade hästar med bra BLUP betäckas med unga, bra hingstar.
 
Sv: Hingst till denna?

Durrant kanske? Han själv har ju inte presterat så mycket än men med prestationsblod, rör sig trevligt och dessutom riktigt snygg sida, bra hals och inte för lång i ryggen. Visserligen så blir det ju Caletto 2 ggr 2 då men det blir ju rätt långt bak. Svårt att helt undvika linjeavel på CdB idag.
 
Senast ändrad:
Sv: Hingst till denna?

...om man vill ha både hopp och gång skulle jag lagt till men hann inte riktigt.
 
Sv: Hingst till denna?

Durrant såg fin ut. Ni tror Cartier blir för nära släkt ? Hans avkommor gillar jag skarpt annars.
 
Sv: Hingst till denna?

KL Eftersom jag har Cabrio vd Heffinck högst på min lista skulle jag gärna se film om du har, gärna oxå hoppning. Du får gärna berätta mer om henne. PM:a om du hellre vill.
 
Sv: Hingst till denna?

Hon ser ut som de flesta med det blodet(kort hals och i nedförsbacke). Det verkar som om hon har de goda egenskaperna också - ridbarheten och hoppningen !

Jag skulle inte ta henne till Cartier det blir ju ännu mer Capitolblod. Durrant är väl inte mer känd än någon av de andra ?

Du kan titta på Bravour, Heartbeat, Hip Hop eller Fetcher.
 
Sv: Hingst till denna?

Måste bara hoppa in - trots att jag inte kan några hopphingstar. Fördelen förutom att man hamnar i tiden i aveln med en yngre hingst är även att den bli attraktivare på marknaden om du ska sälja den. Finns det många med samma stam är det de bästa som går först medan nytt och spännande drar en del. Se bara på de som betäckte med First Wish (han har visserligen 270 avkommor men var bara verksam 2 år) de går för ganska goa pengar nu.

Ett tips kan ju vara att plocka ut dina favorit äldre kändare hingstar och kolla om de har några godkända söner.
 

Liknande trådar

Utrustning http://www.ladda-upp.se/bilder/mmfzrrkvcgvju/ Någon som vet vilket sadelmärke detta är? Hittar inga fler märken på den.
Svar
0
· Visningar
418
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej, har provat cwd och hg. Hg hyfsat men cwd inte alls bra, någon som kan ge något tips? Hoppsadel! Tacksam om det inte blir massa...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Otis
·
Avel Ja nu har jag ju gått och köpt mig ett halvblod med full stam, så då börjar jag ju såklart direkt tänka på att avla på henne :D Allting...
2
Svar
35
· Visningar
2 847
Senast: fia-lisa
·
Avel Sitter och klurar på hingst till mitt sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass. Stina behöver en hingst med en bra överlinje och stark, inte...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Retzina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp