Hingst till Criollosto?

sassiball

Trådstartare
Vad ska man välja, finns det criollohingstar i Sverige? Jag har inte bestämt om hon ska säljas eller betäckas, men något blir det nog. Vad kan man annars välja för hingst som passar? Stoet är 156 cm hög, overo står det i passet. Kan inte mycket om de olika skäckbenämningarna..

Sv: Hingst till Criollosto?

Jag kan ju tillägga att jag läst lite om David Fros, han ser trevlig ut men kanske lite liten? Kom igen nu, ingen som har något förslag? Helst inte en hingst under 155.

Är inte David Frost en paint??

Det finns en annan tråd om vilka quarter och paint-hingstar som betäcker icke rasrent (dom flesta betäcker bara rasrent): http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=760998

Men om du vill ha jättehingstar över 155 kanske du måste satsa på halvblod... Quarter och painthingstar är inte så stora (tack och lov) :p

Vad ska man välja, finns det criollohingstar i Sverige? Jag har inte bestämt om hon ska säljas eller betäckas, men något blir det nog. Vad kan man annars välja för hingst som passar? Stoet är 156 cm hög, overo står det i passet. Kan inte mycket om de olika skäckbenämningarna..

ta en painthingst så du får färgen. el en fin quarter. ;)

Det finns ingen criollohingst i sverige, de är därför jag har köpt en och startar avel. för dom flesta criollona kommer från hästhandlare och har stått på båt 21dar 1500st från argentina till italien och köps sedan upp av hästhandlare.
Men jag skulle nog välja en paint till att börja med.

Det finns en arabXcriolla hingst till avel i sverige, dun 15hh, pm mig om du vill ha mer info.

Men det finns faktiskt rätt många Criollos på närmare håll, i Tyskland.

Jo, aveln har jag ingen koll på, men jag har sett ett stort antal Criollos IRL på tävlingar. Främst i boskapsgrenar.

Det finns ingen criollohingst i sverige, de är därför jag har köpt en och startar avel. för dom flesta criollona kommer från hästhandlare och har stått på båt 21dar 1500st från argentina till italien och köps sedan upp av hästhandlare.
Men jag skulle nog välja en paint till att börja med.

Jag känner till en familj som har ett antal criollohästar som de nyligen har köpt, har för mig att de har en hingst......kan ta reda på det.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar