Hingst som lämnar stort??

Sv: Hingst som lämnar stort??

Samma här! Men min är inte het, bara virrig. :crazy: Annars är hon stor och rejält (165 cm) och snygg.

ja just det :)
vi har två efter honom, båda stora och snygga, mkt kapabla travare.
dock lite virriga båda två.. och heta.

Vi får tre sådana i år undan..tja ni vet..roliga märrar med pappor som heter Super Arnie, Alf Palema och Spotlite..

Nu får kuskarna nåt att hålla i om några år :D
Själva har vi en egen "enjoy-lavecare" som har Mack the Knife som morfar..:D

AM

Vi får tre sådana i år undan..tja ni vet..roliga märrar med pappor som heter Super Arnie, Alf Palema och Spotlite..

AM

Det lät ju *host host* trevligt. :D :D
Själv har jag en med den väldigt sympatiska stammen Starchip Enterprise - Super Arnie. :D :D :D (men hon är snäll faktiskt).

Det lät ju *host host* trevligt.
Själv har jag en med den väldigt sympatiska stammen Starchip Enterprise - Super Arnie. :D :D :D (men hon är snäll faktiskt).

Jag menar..kuskarna får väl gå på gym och träna armstyrka :D

Hmm..har du en Enjoy-lavecare som har mor efter Starchip och vidare smorfar är Super Arnie :eek:

Då har du alltså en väldigt stor och envis, samtidigt som den är ljusbrun med ett buligt huvud och två vita bak..x-bent...med ett huvud som snurrar runt runt p.g.a. att den enda hjärncellen är osams med sig själv.. :angel:;)

Nää..skojar..fast det förstår du nog...

AM

Nää, nää! Nu missförstod du. Jag menade bara att jag hade en efter Starchip och morfar är Super Arnie. På tal om trevlig stam alltså. :p Ska jag betäcka henne med Enjoy kanske sen? :idea: :p Hon är i alla fall ljusbrun (nja, nästan i alla fall), så resten kanske stämmer in sedan då? :rofl: Dessutom är hennes bästis efter Enjoy. :D

AM

vad trevligt! :D

jag tycker det är roliga hästar och även trevliga.
skulle nog vilja ändra "het" till överambitiös dock....... :idea::D

En häst jag tycker har lämnat stort är Ride The Night. Dock ska detta baseras på att jag bara har träffat fyra avkommor där alla är över 160. Vi har två i stallet, den ena är runt 160 cm med en mamma som är 154, den andra är 176 med en mamma som är 157.

Tacksam för era förslag. Kan därimot inte se någon "aha"-hingst som hon passar med linjemässigt sett. Vill helst inte ha in Super Bowl något mer i stamtavlan.... Hur ser det ut på storleksfronten på Franska, Norska och Danska hingstar ??

Vi kommer i år att använda Prodigious till vår märr med samma problem. Dvs att hon gärna lämnar små ponnyer.

*kl*

Vad är det för fel på Super Arnie? De finns lite hetta i dem men han är ju helt klart en av Sveriges bästa avelshingstar. Jag är mycket glad att ha ett Super Arnie-sto med bra möderne som visade duglighet själv, hon går till Dream Vacation :p

Naffa, tycker du Alf Palema-märrar generellt är snurriga? :confused:

Ofta lämnar franska hingstar lite större, t ex Ganymede har nog inte lämnat så många små även om han inte är jättestor själv.

Ok, vilka av de franska bör jag ta en närmare titt på?

Skit också. Jag hade skrivit ett långt inlägg, som försvann i cyberrymden.
Den korta versionen kommer här :D :
In Love With You. Vi har haft 3 avkommor m olika mammor, och är nöjda med alla.

nu har jag visserligen bara träffat en, men det är den virrigaste pålla jag träffat :p

Den Alf Palema märr jag träffat var inte av det roligare slaget heller och jag har hört talas om flera yra, elaka märrar och en del av dem var riktigt bra på banan i alla fall.

*kl*
Naffa, tycker du Alf Palema-märrar generellt är snurriga? :confused:

Nja...
Vi har haft och har en del sådana i boxarna och dom är ju snälla.
Men jag vet att ägarna sa att dom var ganska virriga på banan.
Däremot ser vi en tydlig tendens att oavsett vad en Alf Palema märr betäcks med så kommer det ut små/stora skapligt sylvassa saker :D

Det är ju i och för sig ingen nackdel utan mer en reflektion..
Palema ston är (ofta) ledarston. Likaså Spotliteston.
Tuffa av den mer barska sorten som finner sig i det mesta så länge det passar damerna i fråga :angel:

Men jag gillar dom faktist... Det ska vara lite jävlar anamma i fölmärrarna.

AM

Jag gillar dem också, uppfattar dem inte som snurriga utan ganska tuffa och hårda. Jag skulle också säga bra psyke, men det beror ju på vad man vill ha.

Liknande trådar

Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar