Hingst som ger trevligt temperament?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zamantha
  • Startdatum Startdatum
Z

Zamantha

Vilken/vilka hingst/hingstar har ni hört ger bra temperament? Har ett hbl-sto e Bellini-Cyrano som jag funderar på att betäcka till våren. Hon är en dam med MYCKET temperament och VILJA, och därför vill jag isf ha en hingst som har ett rykte om sig att den ger bra temperament. Alla tips mottages med glädje! :bump:
//Z

Feliciano är snäll som en hund! panasso.cardento,cortus,nobel,ragazzo.Här fick du lite tips på både dressyr o hopp-hingstar! lycka till!! :banana:

Feliciano må vara snäll, men nedärver han det?
Letar främst efter dressyrhingstar.
Nactus vet jag inte mycket om, var kan man läsa om honom?
//Z

Hej!

Jag undrar om jag inte hört att Falleur är död... :confused:
Eller är det inbillning?? Rätta mig den som vet!!
Hälsningar Nina

Förresten... En hingst som jag tycker att många är väldigt nöjda med, just för att avkommorna blir så trevliga OCH snygga är Aerline H. Jag har bara sett hingsten i sin box, lugn och fin, samt en avkomma (läcker..) så jag vet inte så mycket mer än vad ryktet säger. Kanske värt att undersöka?
Hälsningar Nina

Det stämmer, Falleur är död tyvärr... Står om det i senaste/näst senaste Ridsport. Appropå tidningen Ridsport, när kommer första numret för -04?? Har fått en prenumeration på den, men har inte fått någon än så länge. Någon som vet?
//Z

ÅHH nu saknar jag min lilla Cardentotjej som jag precis sålt. En riktig toppenpingla MED mycket humör, men ändå huvudet med sig, det slog aldrig slint så att säga ;) Skulle inte tveka på att använda honom igen.
Hälsningar Nina

Marwin ger trevliga avkommor, nyfikna, lätthanterliga, men samtidigt pigga och vakna

Jag har en tre-åring efter Weltman, han sägs ge trevliga avkommor och så är han väldigt snygg tycker jag! Mitt sto har ett väldigt lugnt och fint temperament.

Jag har en avkomma efter Rambo som är mycket snäll och lugn, därimot har jag hört att Nactus ger svåra avkommor, väldigt svårridna även en avkomma e. Davinci som är helcool därimot har mina avkommor e. Bourbon ganska mycket temperament men väldigt snälla

Jag valde Aerline mkt just för att jag enbart hört gott om han teperament från alla håll. Om det stämmer på min fölis får vi se i maj. :)

Eller tjuskallagi jävlar som i älskar att få attackera huliganer.. ;)

Bayron lämnar MYCKET bra temperament. Har själv en avkomma efter honom som är kanon, där mamman är lite speciell... Valde honom främst på hans nedärvningssäkra temperament och så på exteriör & gång förståss :D

Det stämmer Bayron är en mycket trevlig hingst, 10 på temperament.
Det är nyttigt att få fram vad de olika hingstarna ger för avkommor, hingstägarna är inte alltid uppriktiga så det är bra att få fram olika typer och vad dom ger.

feliciano e en toppehingst, som en barnhäst.
har ett sto som betäckts med felicianos godkände son hip hop just för hip hops extremt bra temperament, precis som sin far.
feliciano stod oxå med sto och hingstar blandat när han visades. inte en min..
mitt sto var väldigt tittig, het, och blev lätt nervös..därför valde vi något med feliciano i, fast med lite mera chanstagning:)

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 534
Senast: Unafraid
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 817
Senast: Freazer
·
Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 162
Avel Jag har ett Welsh Cob sto på 144 cm som jag funderar på att betäcka, så nu letas det hingst. Letar efter hingst med Welsh utseende...
Svar
5
· Visningar
1 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar