F
Fullblod_lover
hej jag undra om att ha hingst på tävling ? jag vet att man måste vara 16 för att leda hingst. men det är väll ingen ålder för att tävla hingst ?
glad för svar
glad för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker nog den här regeln borde ses över lite. Du får alltså inte leda en hingst på tävlingsplats om du är under 16 men du får rida den?
Detta är alltså ingen kritik mot TS men jag tycker nog inte man ska rida på en hingst om man inte får leda den. Regeln borde kanske vara att man inte får hantera hingst på tävlingsplats om man är under 16
Sen finns det ju både ston och valacker som verkligen inte bör hanteras av folk under 16 heller...
Inte tävlad över huvud taget, idag får inte överåriga ryttare rida b-ponnyer i någon avdelning. Inte i hoppning i alla fall.Problemet blir då att en b-ponnyhingst aldrig kan bli tävlad i avd A...
Tänk bara på att det kräver lite extra av dig både som ryttare och "ledare". Man ska inte bara ha koll på sig själv, utan även alla andra så att ingen kommer för nära.
I Polen finns det en regel som säger att man ska leda hingst på tävling med ett elektriskt spö. På så sätt blir det färre olyckor. Tycker att man ska införa hårdare regler på svenska tävlingar.
I Polen finns det en regel som säger att man ska leda hingst på tävling med ett elektriskt spö. På så sätt blir det färre olyckor. Tycker att man ska införa hårdare regler på svenska tävlingar.